A belföldi és a nemzetközi üzleti utazások száma nagymértékben visszaesett az elmúlt időszakban, emiatt a hotelek új piacokat céloznak meg ajánlataikkal. A piac fellendüléséhez a szabadidős utazások nagyobb mértékben járulhatnak hozzá, az utazók már inkább a nyugalmat keresik, menekülnek a nagyvárosok zajától.
Gonda Gréta
2021.02.24, 15:50
Megosztom a cikket
Minden idők legalacsonyabb szintjére süllyedt az üzleti utazások száma – derül ki a The Hotelier Pulse jelentésben közzétett friss kutatásból.
A megkérdezett iparági résztvevők kevesebb mint ötöde számít arra, hogy a belföldi üzleti utazások a korlátozások feloldásával hozzájárulnak majd a szállodaipar fellendüléséhez. A nemzetközi üzleti turizmusba vetett bizalom még ennél is jóval alacsonyabb: a megkérdezettek alig több, mint 5 százaléka számít arra, hogy ez a szegmens jelentősen hozzájárulhat a kilábaláshoz.
Bizakodásra adhat okot, hogy a megkérdezett szállásadók mintegy fele arra számít, hogy
a belföldi szabadidős utazások jelentősen hozzájárulnak majd az iparág feléledéséhez.
Fotó: AFP
Javultak a nemzetközi szabadidős utazásokhoz kapcsolódó kilátások is: december óta 3 százalékkal 25 százalékra emelkedett azoknak a száma, akik arra számítanak, hogy a pandémia után a nemzetközi szabadidős utazások fellendülnek.
Az üzleti utazások csökkenő tendenciája miatt a szállodák tulajdonosai nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy ajánlataikkal új piacokat célozzanak meg. A jelentés szerint a hotelek több mint fele próbálja maradásra késztetni a pihenni vágyókat. A válaszadók 40 százaléka új piaci szegmensekre koncentrálva alakította át értékesítési és marketingstratégiáját.
A legnagyobb mértékben a belvárosi szállodák módosították a kínálatukat.
Korábban ezek a hotelek rövid időre érkező csoportokat fogadtak, és a vállalati szegmens szereplőit látták vendégül, de most reagálniuk kell a növekvő szabadidős szegmens által támasztott keresletre, ideértve a gyermekes családokat is. Számos szálloda mára a lakosztályokra és a családi szobákra összpontosít.
A vidéki és a városoktól messze eső helyszíneken az üdülőhelyek és a panziók forgalma továbbra is jobban alakult, mint a városi szállodákban. Esetenként még a korábbi éveket is túlszárnyalta az érkezők száma. Ebből egyértelműen kirajzolódik, miként változtatta meg a járvány a fogyasztói magatartást: az utazók újabban inkább szabad teret, friss levegőt és nyugalmat keresnek, menekülnek a város zajától.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.