Közel háromszorosára ugrott az iCsekk használata tavaly 2019-hez képest, részben a mobil alkalmazás megújítása, részben a koronavírus-járvány időszaka alatt megváltozó ügyfélszokások miatt – közölte az MTI-vel a Magyar Posta Zrt. szerdán. A közleményben kiemelték:
2020-ban összesen több mint 8 millió darab mobilos csekkbefizetés történt közel 80 milliárd forint értékben;
az iCsekken fizetők átlagosan 3 darab csekket fizetnek be havonta. Az iCsekk alkalmazás segítségével, a papíralapú csekkeken lévő QR-kód beolvasása után egyenlíthetők ki a közműszolgáltatói díjak, elektronikus fizetéssel.
A Magyar Posta szerint az iCsekk applikáció használata számos előnnyel jár, a csekkbefizetés akár otthonról, postai nyitvatartási időn kívül is lehetséges. A QR-kód beolvasása után a számlát nem kötelező kiegyenlíteni, lehetőség van későbbi befizetésre is, az alkalmazás továbbá a sikeres befizetésről visszaigazoló emailt küld.
A Posta és a Díjnet 2020 februárjában újította meg a közös alkalmazását, tavaly októberben pedig tovább fejlesztették az applikációt.