Magyar gazdaság

Háromszorosára ugrott a mobilos csekkbefizetések száma

A Magyar Posta iCsekk lehetősége népszerű az ügyfelek körében.

Közel háromszorosára ugrott az iCsekk használata tavaly 2019-hez képest, részben a mobil alkalmazás megújítása, részben a koronavírus-járvány időszaka alatt megváltozó ügyfélszokások miatt – közölte az MTI-vel a Magyar Posta Zrt. szerdán. A közleményben kiemelték:

2020-ban összesen több mint 8 millió darab mobilos csekkbefizetés történt közel 80 milliárd forint értékben;

az iCsekken fizetők átlagosan 3 darab csekket fizetnek be havonta. Az iCsekk alkalmazás segítségével, a papíralapú csekkeken lévő QR-kód beolvasása után egyenlíthetők ki a közműszolgáltatói díjak, elektronikus fizetéssel.

Fotó: MTI/Soós Lajos

A Magyar Posta szerint az iCsekk applikáció használata számos előnnyel jár, a csekkbefizetés akár otthonról, postai nyitvatartási időn kívül is lehetséges. A QR-kód beolvasása után a számlát nem kötelező kiegyenlíteni, lehetőség van későbbi befizetésre is, az alkalmazás továbbá a sikeres befizetésről visszaigazoló emailt küld.

A Posta és a Díjnet 2020 februárjában újította meg a közös alkalmazását, tavaly októberben pedig tovább fejlesztették az applikációt.

iCsekk mobilos csekkbefizetés Magyar Posta
Kapcsolódó cikkek