BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Csak az Aldinál lett több a hazai

Az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. 2019 és 2020 között 2 százalékponttal növelte a magyar termékek arányát az állandó és az akciós áruk kínálatában, így az megközelíti a 60 százalékot – állapította meg Bernhard Haider országos ügyvezető igazgató. Úgy értékelt, hogy a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) jelentése igazolja a törekvéseiket, miután a felmérésbe bevont termékek adatai alapján a diszkontáruházláncok közül az Aldiban a legmagasabb a magyar termékek aránya, ami csaknem 230 magyar beszállító munkáját is dicséri. Bernhard Haider kiemelte: a Magyarországon 147 üzlettel jelen lévő és több mint 4200 főt foglalkoztató Aldi a 2008-as piacra lépése óta törekszik arra, hogy minél több terméket szerezzen be itthonról. A kezdetek óta számos zöldség és gyümölcs, tejtermék és tőkehús magyar termelőktől és feldolgozóktól kerül az áruházlánc polcaira. Ez a törekvés egyrészt összhangban van a vásárlók elvárásaival, mivel egyre többen keresik a kiváló minőségű magyar termékeket, másrészt a magyar mezőgazdaság és élelmiszeripar számára nyújt hosszú távú lehetőséget a honi piacon. Az ügyvezető szerint az Aldival kötött partnerség a környezetvédelem szempontjából is előnyös mind a gyártóknak, mind a lakosságnak, hiszen minél rövidebb egy szállítási lánc, annál alacsonyabb az értékesítés karbonlábnyoma.

A hivatkozott felmérésben a Nébih arról számolt be, hogy a Magyarországon jelen lévő tíz legnagyobb kereskedelmi lánc üzleteiben a magyar termékek aránya 70 százalék körüli, míg hat évvel ezelőtt még csaknem 80 százalékos szinten állt. A friss áruknál a hazai előállítók megőrizték korábbi pozícióikat, de a magasabb hozzáadott értékű élelmiszerek, például a sajtok, sonkák, joghurtok, gyümölcslekvárok esetében a polcok felét ma már külföldi áruk foglalják el.

A hatóság szakemberei csaknem 40 ezer termék részletes adatait rögzítették 16 olyan, hagyományos árukategóriában – például húskészítmények, tejtermékek, tojás, méz –, amelyekben a hazai élelmiszeripar el tudná látni a magyar lakosságot megfelelő mennyiségű és jó minőségű élelmiszerekkel. A legnagyobb csökkenést a nemzetközi kereskedelmi láncok polcain mérték a szakemberek, a Penny Market, a Lidl és a Tesco például több mint 10 százalékkal növelte az importtermékek arányát a hazai élelmiszerekkel szemben. A felmérés szerint a visszaesés a nemzetközi láncok esetében összességében majdnem 9 százalékos, de a hazai láncok is csaknem 6 százalékkal kevesebb hazai árucikket forgalmaznak, mint hat évvel ezelőtt. A tízből csak egy lánc, az Aldi tudott kismértékű növekedést felmutatni a korábbi állapothoz képest. A magyar termékek kínálata szempontjából az első három helyet hazai láncok foglalják el: a Reál 80,65, a Coop 80,17, valamint a CBA 76,95 százalékkal. A lista utolsó három helyezettje a Penny Market 67,58, a Tesco 66,07 és a Lidl 56,09 százalékkal – közölte az élelmiszerlánc-biztonsági hivatal.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.