A tavaszi aukció előtt a Kieselbach Galéria ismét megrendezi eladással egybekötött kiállítását, a program május 10-ig tart. A galéria meglátása szerint ez az értékesítési forma egyesíti a private sale exkluzivitását a hagyományos tárlatok széles nyilvánossághoz eljutó közösségi élményével. A kiállításhoz reprezentatív, 480 oldalas katalógus készült, amely 63 művészettörténész által írt tanulmánnyal orientálja a vevőket. Folytatva a tavaly megkezdett sort, a klasszikus és modern képek a Kieselbach Galéria saját válogatási elveit tükrözik, míg a kortárs képzőművészetet reprezentáló anyagot Pados Gábor, az acb Galéria tulajdonosa állította össze.
A 19. századi magyar anyagból Telepy Károly, Keleti Gusztáv és Mednyánszky László tájképe és Munkácsy Mihály Tépéscsinálókhoz készült alaktanulmánya emelkedik ki. Ez utóbbi egykor Majovszky Pál – többek között Cézanne, Gauguin, Van Gogh és Renoir műveit is felvonultató – kollekcióját gazdagította, és szerepel egy, a gyűjtő otthonáról fennmaradt korabeli fényképen is. A modern magyar festészet nagy generációjából Rippl-Rónai József és Gulácsy Lajos egy jelentős olajképpel és egy pasztellel, míg Vaszary János egy reprezentatív életképpel került a válogatásba. Koszta József művészetét egy alföldi táj, valamint az életmű egyik legjelentősebb darabja, a magyar impresszionista festészet remekműve, a Kukoricatörés reprezentálja. A kétszeres Kossuth-díjas színész, rendező, színházigazgató, Várkonyi Zoltán kollekciójából érkezett Ámos Imre Az élet vize című kompozíciója, amelyet utoljára nyolcvanöt évvel ezelőtt láthatott a nagyközönség. Vörös Géza Anyai szeretet című alkotásának másképp van köze a filmszakmához: több jelenetben is feltűnik a Kabos Gyula főszereplésével forgatott Úrilány szobát keres című filmben. A magyar szecessziót gróf Batthyány Gyula Háremben című képe képviseli, a magyar avantgárdot, így a Nyolcak és az aktivisták csoportját többek között Czigány Dezső, Tihanyi Lajos, Mattis Teutsch János és Bohacsek Ede művei idézik meg. Gazdag válogatás reprezentálja a magyar női alkotókat Anna Margittól Barta Márián, Ország Lilin, Sylvester Katalinon (Csernus Tibor feleségén), Maurer Dórán és Keserü Ilonán át egészen Keresztes Zsófiáig. Az utóbbi művész mozaikokkal borított amorf szobraival vesz részt Magyarország jövőre a Velencei Biennálén. Keresztes Zsófiát nemrégiben beválasztották a világhírű Thames and Hudson 100 Sculptors of Tomorrow című kötetében a világ száz legígéretesebb szobrászának elitcsapatába.
Egy unikális történelmi ereklyét, a Trianon díszalbumot is eladásra kínálják, amelyet a magyar Országgyűlés ajándékaként küldtek el Londonba Lord Rothermere-nek 1929 decemberében. A festészeti, valamint ipar- és könyvművészeti szempontból is párját ritkító kötetet a pengőbankjegy-sorozatot is tervező Jaschik Álmos festőművész egyedi grafikái illusztrálják. A tíz egész oldalas, tűecsettel festett remekmű adja a kötet legerősebb vizuális tartalmát, az albumot egy metszett üveglappal ellátott ébenfa tokba helyezték. A magyarul és angolul is olvasható, díszes kalligráfiával papírra vetett szövegen kívül az egyes lapokon feltűnnek a magyar történelem nagy királyai, hadvezérei, politikusai, tudósai és művészei, valamint az elszakított területeket jelképező híres épületek. A tökéletes állapotban fennmaradt album a középkori kódexek és ereklyetartók míves kialakítását idézi. Arra is alkalom nyílik, hogy Jaschik Álmos „Rothermere-kódexét” valamelyik magyar köz- vagy magángyűjtemény szerezze meg a magyar állam számára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.