A kortárs aukciós piacon jó eredménynek számító 60 százalékos elkelési aránnyal zárult a Godot Galéria második kortárs aukciója. A 120 tételt felsorakoztató kínálatot a galéria saját oldalán is lehetett böngészni, de a licitáláshoz a Boda Galéria felületét vették bérbe. Mindez amiatt érdekes, mert azt mutatja, hogy kezd valamiféle verseny kialakulni: már nem kizárólag az Axioart szolgáltatásait veszik igénybe az online árveréseket rendező galériák, hiszen egy részük saját oldalt fejleszt, ráadásul mostanra a szolgáltatók közül is lehet válogatni.
A kortárs piac sokáig azzal küszködött, hogy nincs másodlagos, azaz aukciós piac. Ezért nehezebb a kortárs műtárgyakat befektetésként értelmezni, mivel ha valaki vásárol egy kortárs képet, és likviditási gondjai támadnak, nem tud hová fordulni. Ez azonban megváltozott. A pandémia alatt az online kortárs aukciók megsokasodtak, a nagy szereplők belépésével pedig egyre nagyobb figyelem irányul rájuk. A Virág Judit Galéria még április végén rendezett kortárs online árverést, és már hirdeti is a júniusi teremárverését kortársakból. Hasonló műveket árverez ezen a tavaszon – a teljesség igénye nélkül – a BÁV, a Nagyházi és az Arte Galéria, a Contempo Auctions vagy éppen a Műgyűjtők Háza. A kínálatokból egyértelműen az látszik, hogy az „Iparterv-generáció” művészei, a neoavantgárd és a geometrikus absztrakt alkotók kerültek fókuszba.
A Godot Galéria árverésén az is láthatóvá vált, milyen mennyiségi és minőségi lehetőség van ebben a kategóriában, hiszen az eseményen számos fontos munkát is eladásra kínáltak a galéria művészeitől. Az érdeklődés vissza is jelezte, hogy ezek nem műtermi maradékok, hanem kvalitásos főművek. Az is bebizonyosodott, hogy egyre nagyobb az igény a nyolcvanas években befutott művészek, így a szentendreiek, a Vajda Lajos Stúdió művészei iránt, és hogy a geometrikus mellett a figurális munkákra is van létező kereslet. FeLugossy László 2006-os műve, az Antibróker pszichopásztorlányok egymillió forintos kikiáltási ár mellett 2,4 millió forintért kelt el. (Kifejezetten hasznos funkciója a Boda Galéria aukciós felületének, hogy a leütési ár mellett azt is feltünteti, hányan licitáltak a tételre, FeLugossy alkotását például öten próbálták megszerezni.) FeLugossy másik festményéért három elszánt licitáló indult, ők végül 3,4 millióig tornázták fel az Út nézése című 1988-as kép árát.
Bukta Imre 1989-es Tehenek és disznók című papíralapú képe – a művész által faragott keretben – 1,6 millió forintról indult, négyen licitáltak rá. Új tulajdonosa 3,4 millió forintért vihette haza a festményt. Hortobágyi Endre 1985-ös tusrajza 300 ezer forintról indult és 800 ezer forintért kelt el. Váli Dezső műteremképét úgy ütötték le 630 ezer forinton, hogy mindössze ketten akaszkodtak össze érte. Nagy Boglárka 2019-es síelős olajképe 440 ezer forintért, ef Zámbó indiános pasztellképe 420 ezer forintért, Pauer Gyula 2011-es kései festménye 700 ezer forintért, Gaál József kerámiafeje 500 ezer forintért cserélt gazdát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.