„Mindig innovatív és bátor megoldásokra volt szükség ahhoz, hogy a Magyar Termék védjegy a hazai eredetet igazoló legismertebb és legelismertebb jelöléssé váljon, és erre a járvány egy éve alatt is sikerült újabb példákat adnunk” – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője az Agóra konferencián. A gyártókkal közösen már a járvány elején sikerült elindítani a #veddahazait mozgalmat, amelyhez több mint száz vállalkozás mellett az üzletláncok is csatlakoztak.
A SPAR, egyedüliként a magyarországi élelmiszer-kereskedelmi hálózatok közül, már több termékcsoportban is gyártja saját márkás készítményeit – emelte ki előadásában Horváth Ferenc, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. élelmiszeripari cégvezetője. A bicskei húsfeldolgozó üzemük sikere nyomán négy éve Üllőn hoztak létre saját üzemet, nemrég pedig Perbálon vásároltak meg egy már működő gyárat. Ezekben az üzemekben 23,5 ezer tonnányi friss húst dolgoznak fel, 2,6 millió szendvicset és 850 ezer kilogramm majonézes salátát készítenek – ismertette a cégvezető a konferenciáról kiadott közlemény szerint.
A Pápai Hús Kft. vegán termékek előállításába vágott bele elsőként. Szappanos Péter ügyvezető szerint a pápai húsüzem szakembereinek tudása, gyártóberendezéseik, a legmagasabb szintű minőségbiztosításuk és a napi cikkek eladásában való jártasságuk alkalmassá teszi őket arra, hogy más élelmiszerek gyártására is használják ezeket a képességeiket. A vegán termékek eladásai ráadásul meredeken nőnek, és itt még sokkal kisebb a verseny, mint a húspiacon.
A Heineken Hungária arra mutatott példát, hogyan lehet újra meghonosítani egy termesztési kultúrát. A sörgyártás egyik legfontosabb alapanyagát, a komlót a hazai gyártóvállalatoknak importálniuk kell Magyarországra, miután a nyolcvanas években szinte eltűnt itthonról ez a korábban nagy mennyiségben termesztett haszonnövény. A Heineken hat éve kötelezettséget vállalt arra, hogy a Soproni sörök kizárólag magyar árpából készülnek – mondta Ludvig Orsolya Stefanie, a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. vállalati kapcsolatokért felelős vezetője.
„A fenntarthatósági stratégiánk több pillérre épül, a klímavédelem keretében például mérsékeljük és teljes mértékben ellensúlyozzuk szén-dioxid-kibocsátásunkat, ennek
eredményeként 2021-től klímasemlegesen működünk” – számolt be Szász-Bognár Emese, a Sió-Eckes Kft. kommunikációs és médiamenedzsere. Stratégiájuk megvalósításának része a kis dobozos termékeknél bevezetett, idén 3,5 tonna műanyag felhasználását szükségtelenné tevő papír szívószál is.
Az élelmiszeripari cégek a következő években
750
milliárd forint támogatást kaphatnak a vidékfejlesztési forrásokból
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.