BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bíznak a fogyasztók a hazai termékben

K. B. Z. | Emelkedett a hazai áruk forgalma a pandémia alatt, a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyeit használó cégek forgalma 200 milliárd forinttal nőtt, és emelkedett az általuk foglalkoztatottak száma – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője egy online sajtóeseményen. Ez is jelzi, hogy az idén 15 éves nonprofit társaság időben reagált a koronavírus-járványra a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampány indításával.

Az 500 fős, reprezentatív kutatás eredménye azt mutatja, hogy a megkérdezettek 84,2 százaléka említette a védjegyeket az eredetmeghatározás segítőjeként, míg például az ismert, magyaros hangzású márkanevet csupán 32,8 százalékuk. A felmérés szerint a pandémia alatt a válaszadók 32,2 százaléka több magyarországi terméket vásárolt, mint korábban. Új jelenség, hogy ez az arány a fiatal felnőttek körében 43,8 százalékkal volt a legmagasabb. Két, tulajdonságaiban és árában megegyező termék közül a válaszadók 80,6 százaléka a magyart választja, 36,6 százalékuk pedig 10 százalék felárat is hajlandó fizetni a hazai termékért. Ez utóbbi arány 44 százalékra nő, ha a magyar származást védjegy igazolja az árun.

A védjegyrendszert működtető cég 15 évvel ezelőtti alakulásakor az egyik alapító a Detki Keksz Kft. volt, amelynek tulajdonosa, Pavlova Olga szerint a csatlakozáshoz a legjobb ösztönző a siker, márpedig a Magyar Termék a legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjeggyé vált Magyarországon. Kifejezetten hazai termesztők növé­nyeit felhasználva, hazai technológiával készíti komposztálható evőeszközeit és szívószálait a Vilhemp Kft., amelynek egyik alapítója, Rédey Soma hangsúlyozta: feltörekvő vállalkozásként fontos számukra, hogy a Hazai Termék védjeggyel erősíthetik vásárlóik bizalmát. A Maci kávét gyártó Multi-Cikória Kft. 2021-ben került teljesen magyar tulajdonba, és már el is nyerte a Hazai Feldolgozású Termék védjegyet.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.