K. B. Z. | Emelkedett a hazai áruk forgalma a pandémia alatt, a Magyar Termék Nonprofit Kft. védjegyeit használó cégek forgalma 200 milliárd forinttal nőtt, és emelkedett az általuk foglalkoztatottak száma – mondta Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője egy online sajtóeseményen. Ez is jelzi, hogy az idén 15 éves nonprofit társaság időben reagált a koronavírus-járványra a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampány indításával.
Az 500 fős, reprezentatív kutatás eredménye azt mutatja, hogy a megkérdezettek 84,2 százaléka említette a védjegyeket az eredetmeghatározás segítőjeként, míg például az ismert, magyaros hangzású márkanevet csupán 32,8 százalékuk. A felmérés szerint a pandémia alatt a válaszadók 32,2 százaléka több magyarországi terméket vásárolt, mint korábban. Új jelenség, hogy ez az arány a fiatal felnőttek körében 43,8 százalékkal volt a legmagasabb. Két, tulajdonságaiban és árában megegyező termék közül a válaszadók 80,6 százaléka a magyart választja, 36,6 százalékuk pedig 10 százalék felárat is hajlandó fizetni a hazai termékért. Ez utóbbi arány 44 százalékra nő, ha a magyar származást védjegy igazolja az árun.
A védjegyrendszert működtető cég 15 évvel ezelőtti alakulásakor az egyik alapító a Detki Keksz Kft. volt, amelynek tulajdonosa, Pavlova Olga szerint a csatlakozáshoz a legjobb ösztönző a siker, márpedig a Magyar Termék a legismertebb és legelismertebb eredetjelölő védjeggyé vált Magyarországon. Kifejezetten hazai termesztők növényeit felhasználva, hazai technológiával készíti komposztálható evőeszközeit és szívószálait a Vilhemp Kft., amelynek egyik alapítója, Rédey Soma hangsúlyozta: feltörekvő vállalkozásként fontos számukra, hogy a Hazai Termék védjeggyel erősíthetik vásárlóik bizalmát. A Maci kávét gyártó Multi-Cikória Kft. 2021-ben került teljesen magyar tulajdonba, és már el is nyerte a Hazai Feldolgozású Termék védjegyet.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.