Ahogy körbejártuk a raktárat, látszott, hogy otthonosan mozog a komplexumban, és közvetlen a kollégákkal. 

Valóban otthon érzem magam, már az első naptól fogva. A Kifli vállalati kultúrája rendkívül nyitott és befogadó, ennek köszönhetően én is hamar beilleszkedtem.

Ügyvezető igazgatóként milyen szakmai elvárásai vannak a csapatával szemben? 

Azt szeretném, hogy a lehető legjobb formájukat hozzák: hozzáállásban és teljesítményben. Fontos a fejlődési készség, a legújabb trendek ismerete, hiszen erőteljesen halad előre a cég. Az innováció kulcselemünk, és nemcsak a technológiai, hanem az egyéni szinten is hiszünk abban, ha valaki a saját területét erősíti, és beleadja a munkájába azt a bizonyos pluszt, akkor az hozzáadott értéket képvisel a cég életében.

Fotó: KALLUS GYÖRGY/VG

Tapasztalt szakembereket váltott az ügyvezetői székben.

A mi dinamikánkban ez nem számít kivételnek. Nagyon örültem a megbízatásnak. Úgy érzem, most igazán a helyemen vagyok. Olyan cégnél és olyan pozícióban, ahol mindig is szerettem volna lenni. Jó látni minden egyes nap a munkánk eredményét, és újításokat hozni a vásárlóink elégedettségének növelésére, ez az, ami motivál és feltölt. A cégcsoport többi ügyvezetőjével is kiváló a kapcsolat, gyakran kommunikálunk egymással. Havonta pedig személyesen is találkozunk, és hasznosak az eszmecseréink, mivel ugyanazokat a kihívásokat éljük meg.

Épp most tért haza Prágából, az anyavállalat központjából. Elárulja, hogy miről tárgyaltak?

A cseh kollégákkal meghatároztuk a következő negyedév irányvonalait, és hosszasan beszélgettünk fő célkitűzésünkről, a vásárlói élmény fokozásáról. Lényegesnek tartom nemcsak belülről szemlélni, hanem a vevők oldaláról is értékelni a szolgáltatásunkat, hiszen a mi univerzumunk középpontjában a vásárló áll. Büszkén mondhatom, hogy az eddigi visszajelzések alapján sikerült megfelelni az igényeknek. Egyébként én minden bevásárlásomat a Kiflin keresztül intézem, kivéve, ha étterembe megyek. Amikor a saját vásárlónk vagyok, akkor sem tekintek el a szakmától, végig ellenőrzöm a folyamatot, és arra törekszem, hogy még jobbak legyünk.

Említene konkrét példákat, amiben még van hová fejlődni?

Az bánt, ha egy termék sérülten érkezik, vagy hiányzik valami a csomagból, netalántán lemarad az egyik táska. Az utóbbit már sikerült teljesen kiküszöbölni, amióta az utolsó fázisban még egyszer ellenőrizzük a darabszámot. Bár rendkívül alacsony hibaszázalékkal dolgozunk, számomra még a legkisebb is magas, mivel úgy vélekedem, hogy a cég növekedésével, fejlődésével ezt sem engedhetjük meg magunknak. Minden egyes vásárló számít. Annak kifejezetten örülök, ha valaki rászánja az időt, és írásos visszajelzést küld.

Kik számítanak célcsoportnak?

A pandémia alatt felfokozott volt a kereslet, de a vásárlók türelmesek voltak. A családok rendszerint nagybevásárlást vesznek nálunk igénybe. A fiatalok körében is egyre népszerűbb a Kifli, jellemzően 25 éves kor felett rendelnek, és sokan már a szüleiknek is bevásárolnak, és így gondoskodnak róluk. Telefonos ügyfélszolgálatunk segített a nyugdíjasoknak is, akik nem ismerték a felületet, őket végigvezettük, hogy létrehozhassák a saját rendelési fiókjukat, és az első bevásárlást együtt csináltuk. A kosárérték húsz- és harmincezer forint között mozog. Bárki lehet Prémium vásárló, nekik általában még jobban számít az idő, és 15 perces időkapuban vehetik át az árut. Ha épp kihagyok valamit a levesből, míg felteszem forrni, már meg is érkezik a hozzávaló. 

Fotó: KALLUS GYÖRGY/VG

A helyettesítő termékeket mennyire fogadják jól a vásárlók?

Ennek az aránya még relatív magas és elkerülhetetlen az előfordulása, de dolgozunk rajta. Ilyenkor mindig egyeztetünk a vásárlóval, hogy megfelel-e neki, sőt akár vissza is küldheti. Remélhetőleg hamarosan már közel jutunk a tökéleteshez. 

Vannak saját márkás árucikkek is.

Minőségi termékeket választunk, amelyek árban is elérhetőek a vásárló részére. A Fjoru termékcsaládot például a hal kifogását követően 48 órán belül szállítják hozzánk, mi pedig a megrendelőkhöz. Frissek és fenntartható forrásból származnak, ebben is törekszünk arra, hogy a lehető legjobbat adjuk. 

Mi az, ami még önt is meglepi, hogy lehet a Kifli.hu-tól rendelni?

Előfordul, hogy én is rácsodálkozom a palettánkra. Az, hogy ennyiféle kézműves, kis családi gazdaságból származó terméket egy helyen meg lehet vásárolni, nekem például nagyon tetszik. A Kifli Piacon szeretek nézelődni, mindig találok valami egyedit, meglepőt, amit ki is próbálok. Ez egy házon belüli feladat számunkra, hogyan tudjuk megmutatni a vásárlóinknak, hogy mennyi mindent árulunk. A friss zöldség, a gyümölcs, a hús, a hal és a minőségi pékáru a védjegyünkké vált.

Pénteken készült az interjú, és hatalmas pörgésbe csöppentünk, megjegyezte, hogy aznapra érkezik a legtöbb megrendelés.

Igen, a hétvége és az ünnep előtti nap mindig a legerősebb. Átlagosan naponta négyezer vásárlónk van. Szeptember végétől pedig már nem leszünk abban sem korlátozva, hogy mennyit tudunk kiszállítani.

Fotó: KALLUS GYÖRGY/VG

Milyen ütemben történnek a fejlesztések?

A raktárunk 4500-ról 9000 négyzetméterre bővült, továbbá a hűtő-fagyasztó részlegünk is nagyobb lett, amely jelentős növekedést generált a portfóliónkban. A meglévő 12 ezerről 15 ezerre emeljük a termékskálát október végéig.

Mekkora csapat dolgozik azon, hogy házhoz kapjuk a rendelésünket?

A munkaerő mindig kihívás, főleg abban a tempóban, ahogyan mi terjeszkedünk. Egy műszakban 150-200 ember dolgozik. A betanítás négy-öt nap, amire elsajátítják a sztenderdet, amit elvárunk, majd két-három nap, amire eligazodnak a logisztikában. Dolgoznak nálunk is diákmunkások, akiknek lehetőséget kínálunk a hosszú távú munkavégzésre, ha szeretnék. Az irodában is pörgős a tempó, de nem is akarunk megállni. Mindig keresünk új kollégákat, a magyar piacon lévő tehetséges embereket szívesen fogadjuk. Egy dinamikusan növekvő cégnél mindig van lehetőség előre lépni, aki jól dolgozik. Vannak, akikkel egyénileg is foglalkozunk. A fiatalok könnyedén azonosulnak a Kifli életérzéssel és a cégfilozófiával. Az a vállalatnak is büszkeség, hogy sok ember megélhetését biztosítjuk. 

A Rohlik bevezette a korlátlan szabadságot, ezt a Kifli.hu is átvette?

Igen, ez egy csoportszintű döntés, és nemcsak a nyárra, hanem az egész évre vonatkozik. Szeretnénk lehetőséget biztosítani a dolgozóinknak, hogyha el kell intézniük valamit, vagy egyszerűen csak ki akarják pihenni magukat, akkor ne kelljen a naptárban számolgatniuk, hogy hány nap jár nekik, hanem korlátlanul igénybe tudják venni a szabadságot, amikor szükségük van rá. A Kiflinél annyira tudatosan és felelősségteljesen állnak hozzá az emberek a munkához, és olyan erős a bizalom, hogy eddig még senki nem élt vissza vele, és a munkavégzésben sem okozott fennakadást. Nem fordult elő, hogy valaki 180 napos világ körüli útra ment volna.

A Balaton után a Velencei-tó térségét is meghódították a nyáron. Milyenek az első tapasztalatok?

Az emberek már felfedezték, és vannak, akik kifejezetten várták a szolgáltatás megjelenését. Mi nem vártunk tőle akkora felhajtást, mint a Balatonon, viszont szerettük volna, hogy a második legkedveltebb tó környékére is eljusson a Kifli. A nyaralás közben is sokkal kényelmesebb, ha mi visszük ki a bevásárlást egy hűtött autóban, megőrizve az áru minőségét és az ügyfélnek sem kell cipekednie. Napi szinten növekszik a megrendelők száma. 

Nemzetközi szinten is terjeszkednek, a következő cél München.

Nagy dolog, hogy a Cseh Köztársaság után Magyarország volt az első, igazán hasznosnak bizonyult a tapasztalatszerzésben. A magyar és az osztrák megjelenés után a kollégák intenzíven dolgoznak a német piacra lépésen. A következő állomás Olaszország és Románia.

Fotó: KALLUS GYÖRGY/VG

A környezetvédelem is kiemelt szempont a cégnél.

Így van, újrahasznosítható papírtáskákat, és CNG üzemanyagú autókat használunk. Fokozatosan vezetjük be az elektromos meghajtású autókat és a terveink szerint 2025-re már a teljes flotta elektromos autókból áll majd. A beszállítókon keresztül is kíméljük a környezetet. Szoros a vásárlókkal való kapcsolat, és látjuk, hogy nekik is számít a környezettudatosság.

Kiket tekintenek versenytársaknak?

Még mindig újdonságnak számít a szolgáltatásunk. Viszonylag kevés játékos van a magyar piacon. Mindenkit konkurenciának tekintek, aki élelmiszert forgalmaz vagy szállít. Az offline szupermarketekkel a minőségben és a kényelemben tudunk versenyezni, és itt is meghatározó a bizalom, hogy a lehető legjobbat tesszük bele a vásárló csomagjába, mintha saját magunknak válogatnánk. 

Milyen tervei vannak a cégnek az év hátralévő részére?

Növekedési pályán vagyunk. Már nem titok, hogy meg szeretnénk duplázni a forgalmunkat. Mi nem a naptári év szerint haladunk, úgyhogy még kilenc hónap maradt hátra a teljesítéshez, de már most jó esély mutatkozik a cél elérésére.