Kezd helyreállni a járvány sokkhatása után a magyarországi turkálópiac. A koronavírus-járvány kitörése előtt, 2019 végén még 5462 használt ruhát kínáló bolt volt Magyarországon, de a számuk alig egy évvel később ötezer alá csökkent – derült ki a blokkk.com adataiból.
Több mint 80 üzlettel a legnagyobb turkálólánc a Háda, amely már több mint 25 éve van a piacon.
Bár a járvány alatt kitartott, a válság nem kímélte: a 2019-ben 11,6 milliárd forintos árbevétele 2020-ban 7,7 milliárd forintra olvadt a többszöri boltbezárások miatt.
A cég jelenleg 30 boltos dolgozót keres. A használt ruhát forgalmazó vállalkozásoknál egyébként a fizetés nem sokkal marad el a butikos eladókéhoz képest. A havi bruttó átlag a legalább öt fős vállalkozásoknál 2021. májusában 231 ezer forint volt, a butikoknál közel 255 ezer.
A kisebb használtruha forgalmazók közül a 11 üzlettel rendelkező Humana 1 milliárd forint körüli bevétele a tizedével kisebb a korábbinál, a Cream (6 üzlet és két outlet), szintén 1 milliárdos bevétele a járvány miatt 20 százalékkal esett.
A használtruha-piac hazai bevétele jelentősen elmarad az újruha-vásárlásokhoz képest, ez utóbbi nagyjából évi 800-900 milliárd forintot tesz ki a blokkk.com szerint, de miután a turkálókban jóval olcsóbbak a termékek és általában az emberek kilóban vásárolnak, így a lakosságnál jelentős a használtruha-mennyiség, nagyjából a teljes ruhamennyiség negyedét, ötödét teszi ki.
A turkálópiac a 2020-as jelentős, 25 százalékos visszaesése után kezd visszakapaszkodni az idén nyáron, és úgy tűnik, hogy végleg magára találhat.
Ebben óriási segítségére van a nagyobb hálózatoknál már megszokott webáruház, illetve a törzsvásárlói kártya is. A 2021-es második negyedévben forgalma már 64 százalékot ugrott az előző év azonos időszakához képest, amely azt vetíti előre, hogy a használt ruhák iránit kereslet végleg visszatért Magyarországon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.