Elindult Magyarország egyik legjobban várt divateseménye, a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), amely bemutatja a legtehetségesebb hazai – köztük pályakezdő – és régiós tervezők 2022-es tavaszi-nyári kollekcióit. A Magyar Divat & Design Ügynökség az iparág érdekképviseleti szervezeteként a divathét rendszeres megvalósításával platformot teremt a hazai és regionális tervezőknek kollekcióik bemutatására. A régió divatipari szereplői számára a BCEFW jelenti a nemzetközi szakmával, illetve a divat iránt érdeklődő hazai és külföldi közönséggel való találkozás első számú állomását. Az eseményen a kifutón látható márkák a nemzetközi sajtó olyan neves képviselői előtt mutathatják be kreativitásukat, mint a Vogue Italia, a Vogue Scandinavia, a Vogue Ukraine, az Elle Arabia, a Joys Magazine és a Marie Claire Arabia , illetve olyan híres influencerek ismerhetik meg első kézből a magyar és régiós darabokat, mint többek között Declan Chan, Natalia Sustova vagy Gili Biegun. A BCEFW-n az egész világról képviseltetik magukat a nemzetközi buyerek is, köztük a német Mytheresa, az olasz Tessabit, a japán Marubeni Fashion Link vagy az orosz Fashion Hub, amely által a tervezők komoly értékesítési lehetőségekre tehetnek szert.

Fotó: facebook.com/bcefw

Az október 11–17. között megvalósuló rendezvény fénypontjaként a Bálna Budapest épületében több mint 30 divatmárka alkotásait ismerhetik meg az érdeklődők a bemutatók alkalmával. A catwalk show-k keretében magyar és régiós tervezők vonultatják fel a legújabb, 2022-es tavaszi és nyári, a Young Talents Program fiatal tehetségei pedig a diplomakollekcióikat. Az idei év különlegességeként a tervezők bemutatói a Facebook mellett a TikTokon is élőben követhetők lesznek, valamint a pályakezdők prezentációit számos tiktokker személyesen fogja közvetíteni. A divatbemutatók mellett a helyszínen 7 divat- és kiegészítő márka állít ki, akiktől az érdeklődők akár meg is vásárolhatják a különleges darabjaikat.

A sikeres párizsi és milánói nemzetközi szerepléseink és a rekord-látogatószámot elérő 360 Design Budapest kiállításunk után most minden szem a divattervezőinkre szegeződik. Magyarországra közel száz neves nemzetközi képviselő érkezik, akik a tehetséges kortárs márkák mellett a fővárosunkat is megismerhetik

– emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója. Hozzátette, ezen a héten mindent megtesznek, hogy a látogatók számára bemutassák a magyar divatipar egyedülálló értékeit, valamint elérjék hosszabb távú céljukat, hogy divatipari régiós központjává alakítsák Budapestet, és erősítsék az országimázst.

A hazai és régiós tervezők alkotásainak értékesítése érdekében a belvárosban megnyílt a Budapest Central European Select pop-up store. A 27 magyar és régiós tehetség kollekcióit bemutató pop-up üzlet egy időszakos bolt, mely a későbbiekben további regionális márkákkal kiegészülve Budapest mellett – különböző időpontokban – Szlovákiában, Csehországban, valamint Lengyelországban biztosít lehetőséget a kiállításra a következő fél évben.