A Toyota tavaly összesen 14 396 új autót helyezett forgalomba Magyarországon, a Lexus pedig 780 járművet. Ez a statisztikákban is megjelenő adat a ténylegesen átadott autók száma, a valós igény azonban ennél sokkal magasabb volt,

22 ezer vevőszerződést kötött 2021-ben a Toyota, és több mint 1200-at a Lexus 

– mondta László Richárd. A Toyota országigazgatója szerint a tavalyi évet leginkább ellentmondásosnak lehetne nevezni, mert a járvány miatti negatív hatások, az egészségügyi korlátozások, a fokozódó szállítási problémák, a forint gyengülése, az infláció és a tovább gyengülő újautó-piac nehezítette a vállalat életét.

Tavaly 145 ezer személyautót és kishaszongépjárművet helyzetek forgalomba Magyarországon, ez nagyjából 3 százalékos visszaesés 2020-hoz képest.

A teljes piacot tekintve a Toyota 9,9 százalékos részesedést szerzett magának, ezzel a harmadik helyet foglalta el, a kivonásoktól tisztított piacból pedig 13,1 százalékos a részesedése, és ebben az összevetésben az első helyen áll. Az országigazgató elmondása szerint a vállalat sikereihez hozzátartozik, hogy erős hibridoffenzívába kezdett évekkel ezelőtt, hogy elfogadható szállítási határidőkkel dolgozik, többségében 3–6 hónapos határidővel tudják felvenni a rendeléseket, ami jelenleg nagyon gyorsnak számít, illetve a flottapiac erősödése is nagyban hozzájárult a sikereikhez.

A magyar autópiacon tapasztalható zöldülés felgyorsult az utóbbi években a személygépkocsik esetében, míg 2019-ben az új autók 72 százaléka benzines volt, 18 százaléka dízel, és csak 10 százalékot tettek ki a hibridek és az elektromos autók, addig tavaly az új autóknak közel a fele az utóbbi kategóriákból került ki, emellett 40 százalékuk volt benzines, 14 százalékuk dízel. A Toyota esetében a full hibrid és a plug-in hibrid hajtások felértékelődtek, ezekben a szegmensekben 48 százalékos a márka piaci részesedése, és az eladott járműveinek a 73 százaléka hibrid (2019-ben 47, 2020-ban pedig 54 százalék volt).

Fotó: Bús Csaba / Petőfi Népe

A magyar flottapiacon tavaly 68 256 autót helyeztek forgalomba, ebből 11,8 százalékos részesedéssel 8027 volt Toyota, amellyel a szegmensben piacvezető lett (2015-ben 4,3 százalék volt csak a részesedése). Tavaly összesen 22 489 kishaszongépjárművet helyeztek forgalomba a magyar piacon, ebből 3515 volt Toyota, és ezzel 15,6 százalékos lett a piaci részesedése.

A múlt évben nyílt meg a vállalat első haszongépjármű-centruma Magyarországon, a Toyota CarNet M5 Kft., és az idei második fél évben nyílik várhatóan a második központ. Továbbá az idén öt új modell bevezetését tervezi a vállalat, amely a teljes piac lassú, tízszázalékos bővülésére számít körülbelül 160 ezer új autóval, ebből a Toyota 12 százalékos piaci részesedést szeretne megszerezni, amely 2 százalékpontos erősödést jelentene.

A Lexus esetében történelmi rekord született 2021-ben az 1226 vevőszerződéssel. A márka fejlődését mutatja, hogy a 2014-es évet csupán 202 szerződéssel zárta. Kárpáti László, a Lexus márkaigazgatója elmondta,

a teljes hazai prémiumpiacon 17,3 százalékos volt tavaly az emelkedés, míg 2020-ban 14 139 prémiumautót helyeztek forgalomba, addig 2021-ben 16 578-at.

Ebben a szegmensben a Lexus NX tavaly 58,4 százalékot nőtt, 331 autót regisztráltak a modellből. A 2021-ben forgalomba helyezett Lexusoknak a 99 százaléka hibrid volt. Bővült a Lexus márkakereskedése is. Évekig csak egyetlen volt belőle, tavaly szeptemberben megnyílt a második, és idén január elsejével a harmadik is.