Bár a viharszezon évről-évre korábban kezdődik, idén már az év első hónapja is extrém időjárást hozott, és tömeges károkat okozott az ingatlanokban. Az idén januári viharok kapcsán már ötezer kárbejelentés érkezett. Ez a szám még naponta több százzal emelkedik, így a kárbejelentések darabszáma várhatóan megközelíti a tavalyi 12 ezer viharkárbejelentés 50 százalékát. Az értéküket nézve pedig méginkább kitűnik az idei viharok pusztító ereje: félmilliárdos értékük a tavalyi egész évben kifizetett 810 millió forint viharkár több mint 60 százalékát teszik ki. Tavaly az összes időjárási eseménnyel kapcsolatosan 

a Groupama Biztosító összesen 2,8 milliárd forintot fizetett ki 30 ezer lakossági, illetve vállalati káresethez kapcsolódóan.

A károk felmérésére rendkívüli intézkedéseket vezettek be a Groupama Biztosítónál, melynek köszönhetően már minden negyedik kárt tudtak szemlézni.

Fotó: Pozsgai Ákos / Petőfi Népe

Sok esetben a szakértők a szemle során, a helyszínen elvégzik a kárszámítást, és intézkednek a szolgáltatás átutalásáról, így az összeg a szemlét követő pár órán belül az ügyfelek számlájára érkezhet. „Rendkívül kedvező tapasztalataink vannak a videós kárszemlével kapcsolatban is. Az idei viharkárok 45 százalékát már a videós lehetőséget is tartalmazó távszemle alapján fizettük ki, a korszerű videószemlét ügyfeleink külön applikáció letöltése nélkül vehetnek igénybe és rendkívül meggyorsítja a kárrendezési folyamatokat” – mondta el Berentés László, a Groupama Biztosító szolgáltatási igazgatója.

A károkat az észlelés után minél előbb érdemes bejelenteni, a nyaralók esetében pedig fokozottan figyelni kell erre, hiszen azok a téli időszakban sokszor üresen állnak. Ennek megfelelően, a most következő hétvégén érdemes lehet felkeresni a családi nyaralókat, és az esetleges károkat mihamarabb jelezni a biztosítónak.