BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brüsszel ajtaját veri Merz, ez így nem mehet tovább, tönkreteszik a német autóipart

Merz szerint a CO2-szabályozásnak nemcsak az autógyártás, hanem Európa legnagyobb gazdasága is áldozatul fog esni. A német kancellár a belső égésű motorok 2035-ös tilalmának felülvizsgálatát kéri az EU-tól, hangsúlyozva a gazdasági versenyképesség és az ipari munkahelyek megőrzésének fontosságát.

Friedrich Merz német kancellár levelet küldött Ursula von der Leyennek, az Európai Bizottság elnökének, hogy állítsa le az EU a belső égésű motorok tervezett, 2035-re szóló betiltását. Merz szerint ugyanis a szigorú szabályozás veszélyezteti az innovációt és a munkahelyeket, miközben a klímacélok teljesítése is technológianeutralitással biztosítható.

G7 summit belső égésű motorok
A német kancellár a belső égésű motorok 2035-ös tilalmának felülvizsgálatát kéri az EU-tól, hangsúlyozva a gazdasági versenyképesség és az ipari munkahelyek megőrzésének fontosságát / Fotó: AFP

Merz levelében hangsúlyozta, hogy a szabályozásnak a teljes autópark kibocsátásait kell figyelembe vennie, nem csak az új járművekét.

Fontos, hogy a CO2-kibocsátás csökkentése rugalmas, reális és technológianeutrális legyen, hogy az EU klímacéljait teljesíteni tudjuk anélkül, hogy az innovációt és az ipari értékteremtést veszélyeztetnénk

– idézte a Bloomberg a német kancellár.

Merz szerint a meglévő járműpark kibocsátáscsökkentése is fontos, ezért a szintetikus és fejlett bioüzemanyagok arányát növelni kell, miközben a hagyományos bioüzemanyagoknak is marad szerepük.

A német gazdaság túlélése múlhat a belső égésű motorokon

A német autóipar, élén a Volkswagennel, nehéz időket él át: a kínai verseny erősödése, az amerikai kereskedelmi feszültségek és a gyengülő európai kereslet több tízezer munkahely megszűnéséhez vezetett az ágazatban.

A CDU vezetője ezzel a lépéssel próbál megfelelni kampányígéretének: élénkíteni a német gazdaságot, középpontba helyezve az ország hagyományos húzóágazatát, az autóipart. Brüsszel előtt most az a kérdés, hogy a klímavédelmi célok és a gazdasági stabilitás között milyen kompromisszum születhet meg.

Nem akárki mondta ki: hiába az elektromos autók, nem lehet lemondani a belső égésű motorról

Kína második legnagyobb autógyártója kimaradna az árháborúból, inkább a technológiai és minőségorientált versenyre összpontosít. A Geely elnöke egyben jelezte, hogy nem mondanak le a belső égésű motoros járművekről sem.

 

 

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.