Nem kell nagy jóstehetség ahhoz, hogy kijelentsük: idén is a digitális platformok dominálják majd a marketingpiacot, míg az offline megoldások még inkább háttérbe szorulnak. SEO, Facebook, influenszerek, kiterjesztett valóság - vajon hogyan fogunk vevőket csábítani a vállalkozásunkhoz 2022-ben? Cikkükben erre keressük a választ!

Napjaink trendjei a marketingben

Mielőtt rátérnénk a konkrét marketinglehetőségekre, ejtsünk pár szót arról is, hogy milyen elvárásokat támasztanak az ügyfelek mostanában a hirdetések és a hirdetők felé. Nos, a legfontosabb talán az, hogy óvjuk az adataikat. Az etikus adathasználat átláthatóságot és maximális kiberbiztonságot jelent. 

A fenntarthatóság és a zöld szempontok szintén olyan értékek, melyeket minden cégnek a magáénak kell vallani, ha szeretné elnyerni az emberek bizalmát.

A legjobb marketingeszközök 2022-ben

Keresőoptimalizálás

A keresőoptimalizálás (SEO) régi, de jól bevált eszköz minden cég számára. Éppen ezért biztosak lehetünk benne, hogy a konkurenseink is erőteljesen seoznak, vagyis egyre nehezebb jó helyezést elérni a releváns kulcsszavainkra a Google találati listáján. A keresőoptimalizálás kapcsán duplán igaz, hogy érdemes szakemberekre bízni: ha vétünk a keresőóriás szabályai ellen, nemcsak a helyezéseinket veszíthetjük el, de az organikus keresésből érkező ügyfeleinket is.

Influenszer marketing

Az influenszerek, azaz a közösségi média véleményvezérei ma már megkerülhetetlen részei az online marketingnek. Érthető a dolog, hiszen az emberek sokkal jobban odafigyelnek azokra a hírességekre, akiket kedvelnek és követnek. Ha egy influenszer ajánlja a termékünket, szolgáltatásunkat, a nézők sokkal kevésbé élik meg reklámként. Arra azonban ügyeljünk, hogy olyan véleményvezért válasszunk, aki hitelesen képviseli a vállalkozásunkat.

Facebook-hirdetések, social media platformok

Akárcsak a keresőoptimalizálás, a Facebook- (és Instagram) hirdetések sem mennek ki a divatból egyhamar. A legnagyobb közösségi oldalon pofonegyszerűen megtalálhatjuk azokat az embereket, akik érdeklődhetnek a portékánk iránt (pl. lakhely, érdeklődési kör, életkor stb. alapján). Mindez kevesebb “pocsékba ment” hirdetést jelent, hiszen csak azokat célozzuk, akikről tudjuk, hogy vásárlók lehetnek. A Facebook-hírfolyam végtelen zajából azonban nem könnyű kitűnni, így ütős szövegekre, képekre vagy videókra lesz szükségünk.

Élő közvetítések

Az eddigi hagyományosnak mondható megoldások után következzen egy olyan marketingeszköz, ami már a COVID-korszakban vált fontossá. 

Mivel a személyes események a járvány miatt háttérbe szorultak, a live stream megoldások a csúcsra törtek. Az emberek szívesen csatlakoznak be élő közvetítésbe YouTube-on, Facebookon vagy TikTokon, hogy meghallgassák egy cég bejelentését és híreit. A szakértők egyetértenek abba, hogy 2022-ben ez a tendencia folytatódni fog.

Vizuális keresések

A keresőoptimalizálás a kulcsszóalapú keresésekre fókuszál, sokan azonban ma már másképp találják meg az őket érdeklő árukat. A Google Lens vagy a CamFind alkalmazás például a telefon kameráját használva lényegében bármilyen tárgyra képes rákeresni. Míg a SEO miatt a weboldalunkon, webshopunkban lévő szövegeket kell ráncba szednünk, a vizuális keresések miatt a képeket. Ez nemcsak jó minőséget jelent, hanem megfelelően és okosan kitöltött metaadatokat is.

Fotó: 123rf.com

Videómarketing

Rohanó világunkban az ügyfeleink többségének nincs ideje hosszú szövegeket olvasni az oldalunkon. Sokkal könnyebben elérhetjük és meggyőzhetjük őket egy rövid, pár perces videóval, amit számos platformon (YouTube, Facebook, Instagram) használhatunk. Ehhez persze profi videókra van szükség, hiszen az amatőrnek ható kivitelezés inkább taszítja, mint vonzza a vásárlókat. Jó ötlet lehet egy “csináld magad”, esetleg egy unboxing (termékkicsomagolás) videó, hiszen ezek hallatlan népszerűségnek örvendenek.

Chatbotok

Rengeteg cégnek okoz gondot, hogy az év minden napjának minden órájában elérhető legyenek az ügyfelek számára. Márpedig bármikor érkezhet egy kérés vagy érdeklődés. A teljesen automatikus chatbotok erre nyújtanak megoldást: éjjel-nappal válaszolnak az ügyfeleknek, emberi beavatkozás nélkül. 

A technika - hála a mesterséges intelligenciának - ma már van annyira kifinomult, hogy az ügyfelek sok esetben észre sem veszik, hogy géppel beszéltetnek.

Kiterjesztett valóság

Ami néhány éve még sci-finek számított, az ma már a mindennapjaink része: a valóságra vetített képekkel még teljesebb élményt nyújthatunk az érdeklődőknek. Így a telefonjunk segítségével megnézhetik, hogy passzolna az új bútor vagy tévé a szobájukba, felpróbálhatják a kiszemelt ruhát vagy kisminkelhetik magukat. A lehetőségek tényleg végtelenek, és ezt a piac mérete is mutatja: 2022-ben az AR (kiterjesztett valóság ) és a VR (virtuális valóság) piac összértéke a 200 milliárd dollárt is meghaladja majd.

Hírlevelek

A sok high-tech megoldás után zárjuk a sort egy újabb klasszikussal. A hírlevelek bizony jövőre is fontosak lesznek a hatékony marketinghez. A hírlevél tökéletes megoldás az elveszett ügyfelek reaktiválásához, egy-egy újdonság vagy akció promotálásához vagy a brandépítéshez. Ehhez persze szükségünk van egy átfogó adatbázisra, aminek kialakításában nagy segítség lehet egy ügyélkezelő szoftver (CRM).

A több lábon állás elengedhetetlen

Ahogy már a bevezetőben is utaltunk rá, napjainkban - így jövőre is - hatalmas harc zajlik a vásárlók megszerzéséért. Ezért aztán önmagában egyetlen marketingeszköz sem lehet csodafegyver. Sem a keresőoptimalizálás, sem a virtuális valóság vagy éppen az influenszerek nem képesek önmagukban elegendő ügyfelet szerezni egy vállalkozásnak. Ehhez jól átgondolt marketingstratégiára és a rendelkezésre álló eszközök kreatív kombinációjára van szükség.