A taxisok fele eltűnhet az utcákról szmogriadó esetén a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara szerint, 

ha a szmogriadó-rendeletet a jelenleg beterjesztett formájában fogadják el. A BKIK azt közölte pénteken, hogy kezdeményezte a fővárosi rendelet taxisokat érintő tervezett módosításának felülvizsgálatát.

A kamara Kiss Ambrus főpolgármester-helyettesnek és a Fővárosi Önkormányzatnak eljuttatott állásfoglalása szerint a tervezet a környezeti terhelésükhöz képest aránytalan mértékben sújtaná a személyszállításban érdekelt vállalkozókat.

Budapest, 2019. április 17.A Főtaxi Autóközlekedési és Szolgáltató Zrt. műemlék jellegű épülete a VIII. kerület, Kerepesi út 15-ben.MTVA/Bizományosi: Róka László ***************************Kedves Felhasználó!Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemű – különösen szerzői jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzője/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelőssége e körben kizárt.
Fotó: Róka László / MTI

Kifejtették, hogy mivel a tervezett korlátozások által érintett járművek körét objektív, környezetvédelmi osztálytól függő kritériumok szerint határoznák meg, a BKIK szakembereinek becslése szerint szmogriadó esetén a teljes engedéllyel rendelkező fővárosi taxiállomány nagyjából felét, 

mintegy 2000-2500 taxit kizárnának a közlekedésből.

Hangsúlyozták, hogy a korlátozásokkal érintett személytaxik működése szinte egyáltalán nem befolyásolná a fővárosi szmoghelyzetet, hiszen a teljes fővárosi járműflottán belül elenyésző a részarányuk. Másrészt – folytatták – a tervezet által korlátozni szándékozott környezetvédelmi osztályok közül a személytaxik a legkevésbé szennyező csoportba tartoznak, mivel fővárosi droszthasználati hozzájárulást csak Euro 5 besorolású gépkocsik kapnak.