A Ryanair vezérigazgatójának stílusa elfogadhatatlan és hagy maga után kivetnivalót – közölte a gazdaságfejlesztési miniszter szerdán.

Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója.Fotó: LAURIE DIEFFEMBACQ

Közleményében a Nagy Márton kiemelte, „bárcsak akkor is ilyen gyorsan születnének meg a légitársaság válaszai, amikor a magyar állampolgárok fordulnak hozzá ügyfélpanasszal. Reméljük, hogy nem ilyen arroganciával kezelik az utasok problémáit, bár a kialakult gyakorlatuk nem túl empatikus a tapasztalatok szerint”. 

Nem értjük a kettős mércét. Ha a Ryanair ugyanilyen adót például Németországban, Hollandiában, Svédországban és Franciaországban gond nélkül, jogkövető módon befizet – és ezzel kapcsolatban semmilyen problémát nem jelez –, miért épp a magyar eljárással akad gondja

– fogalmazott a gazdaságfejlesztési miniszter. Hozzátette, persze teljesen érthető, hogy egy multinacionális cég a profitot védi, nem pedig a magyar családokat.

Mindenkitől elvárjuk azonban a tisztességes és jogkövető magatartást – a Ryanairtől is. Aki pedig nem így lép fel, azzal szemben a magyar hatóságok intézkedni fognak

– fogalmazott Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter.

A nyilatkozat előzménye, hogy a kormány által bevezetett extraprofitadót a Ryanair – miután felszólította a magyar kormányt, hogy vonja vissza az intézkedést – az utasokra hárította, ezért a gazdaságfejlesztési miniszter fogyasztóvédelmi vizsgálatot indítványozott a légitársaság ellen.