Immár mindenki a saját bőrén érzi az inflációt, sok vásárlást előre is hoztak – mondta a GKI Digital vezető partnere a VG Podcastnak. Madar Norbert szerint 

a megelőző években jellemző 30 százalékos növekedés után az idei negyedik negyedév 10 százalék körüli növekedést hozhat az online kereskedelemben.

Az idei Black Friday alkalmával és a karácsonyi bevásárlási szezon alatt is visszafogottabban költhetnek a fogyasztók, ugyanakkor az miatt a kosárértékek várhatóan nem csökkennek. A rezsicsökkentés megnyirbálásának időszakára jellemző „félelem” nem tér vissza.

Woman using credit card for online shopping Above the shoulder view of a woman shopping clothes online on laptop, making payment with credit card. Enjoying seasonal sales. Shopaholic concept. Cyber security idea. Close up shot. Laptop screen mockup., online vásárlás, kártya, bankkártya,
Fotó: Getty Images

Tudatosabbá vált a fogyasztók jó része, ugyanis 

sokan nem azért költenek kevesebbet, mert nem tehetnék meg, hanem elővigyázatosságból spórolnak. 

Bizonytalannak érzik, hogy miképpen alakulnak az energiaárak, de a munkanélküliségtől való félelem is erősödött. Madar Norbert szerint ez a réteg rendelkezik tartalékokkal, és várhatóan azért mélyebben a zsebébe nyúl karácsonykor. A lakosság sok esetben december végéig tervez – ez a szemlélet viszont nem változott meg a szakértő szerint. Érdekes, hogy minden átalakulás ellenére egyre népszerűbb a ruhanemű online vásárlása. A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan nem csökken a prémiumtermékek értékesítése, ugyanakkor a vásárlók fókuszába kerültek az olcsóbb, saját márkás termékek.

Madar Norbert összességében úgy látja, hogy 

a vásárlók most sokkal árérzékenyebbek, felértékelődnek a valós árleszállítások is. Új elem, hogy az emelkedő kézbesítési árak mellett egyre inkább megbecsülik az olcsóbb, akár ingyenes kiszállítási lehetőségeket.

 

Keresse a VG Podcastot a kedvenc alkalmazásán!

Spotify: VG Podcast

Anchor: VG Podcast

Google Podcasts: VG Podcast

Radio Public: VG Podcast

Breaker: VG Podcast