Az Európai Bizottság (EB) közzétette a tíz győztes, kiválasztott és támogatott vasúti szolgáltatásfejlesztést, és a magyar pályázat is közte van – számolt be a fejleményről Vitézy Dávid a közösségi oldalán.
Az EB még tavaly nyáron írt ki pályázatot a nemzetközi vonatok fejlesztésére, egészen pontosan új nemzetközi vasúti kapcsolatok különböző eszközökkel való támogatására. Ez az első ilyen jellegű felhívás volt, korábban a vasúti szolgáltatásokra nem, csak infrastruktúra fejlesztésére lehetett pályázni. Magyarország is jelentkezett, az azóta megszűnt korábbi közlekedési tárca, a TIM részéről még szeptemberben készítették elő a pályázatot, és adták be a román közlekedési tárcával közösen
a Bécs–Budapest–Nagyvárad és a Bécs–Budapest–Arad két-két óránkénti ütemes kapcsolat létrehozására.
Ez most tehát zöld lámpát kapott, amit Vitézy Dávid úgy értékelt, hogy mindez a budapesti Déli Körvasút számára is egy újabb fontos megerősítést jelent az Európai Unió részéről. Más kérdés, hogy a dél-budapesti agglomeráció lakói számára új közlekedési alternatívát kínáló, illetve a vasutat a városon belüli közlekedésben új szerepbe helyező projekt jövője némiképp bizonytalan, miután jelenleg nincs érvényes környezetvédelmi engedélye. Erről Vitézy Dávid most azt írta, hogy a Déli Körvasút beruházását az Európai Bizottság már többször elvi támogatásban részesítette, csakhogy az építkezést a helyi vasútellenzők bírósági támadásai folyamatosan akadályozzák.
Nagyon bízom benne, hogy a Fővárosi Ítélőtábla megsemmisíti a bíróság nemrégiben hozott döntését a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyének újbóli felfüggesztéséről, hisz ahogy ebből a példából is látszik, nemcsak regionális és agglomerációs vagy Magyarországon belüli, hanem összeurópai érdek is a budapesti vasúti szűk keresztmetszetek felszámolása
– fogalmazott.
A nyertes pályázatra visszatérve, a volt közlekedési államtitkár jelezte, hogy annak az is része, hogy a Budapest-Bécs vasúti kapcsolat menetidejét 15 perccel lerövidítsék. Ez a vasútbiztonsági rendszerek fejlesztésének köszönhetően a hegyeshalmi határmegállás kiiktatásával történhet meg. Ez a fejlesztés lehetővé teszi, hogy a Budapest-Bécs szakaszon a mai óránkénti nemzetközi követés félórásra sűrítése megtörténhessen, akár az államvasutakon kívül más szolgáltatók közreműködésével. A sűrített vonatokból minden második vonat óránként a fejpályaudvarokon való lassú irányváltás helyett a Déli Körvasúton haladna át Budapesten, Kelenföld után az újonnan kiépítendő Közvágóhíd és Népliget állomásokat érintve és így továbbhaladva Szolnok felé.
Ezek a nemzetközi vonatok Szolnoktól 2-2 óránként ütemesen haladnának tovább Arad és Nagyvárad felé új minőségű és gyorsaságú kapcsolatot nyitva Magyarország és Bécs felől Erdélybe, ezzel kihasználva a magyar és román oldalon is zajló jelentős pályafejlesztéseket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.