Magyar Bormarketing Ügynökség Zrt. néven új céget alapított a kormány – derül ki a friss Magyar Közlönyből.

© Unger Tamás 20190920 SzombathelySzombathelyen borkóstolóval egybekötött vetítéseken lehet megtekinteni a Folyékony arany című alkotást, és a filmnézés mellett négyféle tokaji bort is kóstolhatnak az érdeklődők. Fotó: Unger Tamás UT Vas Népe 20190920 Szombathely

Szombathelyen borkóstolóval egybekötött vetítéseken lehet megtekinteni a Folyékony arany című alkotást, és a filmnézés mellett négyféle tokaji bort is kóstolhatnak az érdeklődők. 

Fotó: Unger Tamás UT Vas Népe
Fotó: Unger Tamás /  Vas Népe

A döntés a gazdaságfejlesztési miniszter rendeletmódosításából olvasható ki. 

Eszerint az új társaság tulajdonosi jogait a Miniszterelnökség gyakorolja, 

ezzel Gulyás Gergely tárcája már hét állami tulajdonban álló gazdasági társaságért felel. Az, hogy a Bormarketing Ügynökség ide került, annyiban nem meglepő, hogy a tavaly tavasszal megalakuló ötödik Orbán-kormány tagjainak feladat- és hatásköreit rögzítő kormányrendelet már eleve a Miniszterelnökséget vezető miniszterhez sorolta, hogy lássa el a közösségi bormarketing és a magyar bor egységes kommunikációja kapcsán jelentkező feladatokat.

A Bormarketing Ügynökség frissen jött létre, a cégtár adatai szerint január 3-án jegyezték be, főtevékenysége pedig konferencia és kereskedelmi bemutató szervezése.

A bormarketing-ügynökség előnyeiről Rókusfalvy Pál bormarketingért felelős kormánybiztos már korábban is beszélt. Az Indexnek egy nyár végi interjúban azt mondta, hogy a bormarketinget akkor lehet a helyére tenni, ha a legfelsőbb szinten van kezelve. „Kell valaki, aki az egészet kihúzza a hajánál fogva, és egy koordinátarendszerbe rakja” – fogalmazott. Szerinte több évtizedre kell beállítani a magyar bormarketing ügyét.

Példaként hozta fel Ausztriát, ahol már 1986-ban megalakult az osztrák bormarketing-ügynökség, vagyis 36 éve pakolják a téglákat egymásra. „Nálunk az elmúlt harminc évben kormányoktól függően mindig új vízió mentén indultunk el, foglalkozott vele az Agrármarketing Centrum, a Magyar Turisztikai Ügynökség, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa, az Agrárminisztérium, és a külgazdasági minisztérium is elég aktív a borexport terén, ami nem baj, csak a koordinációs szerepet nem vállalta még senki. A kormány jól ismerte fel, hogy erre szükség van. A vízión túl kell lépni, kell egy stratégia, aminek pedig kutatáson kell alapulnia” – húzta alá akkor.