Újabb hét helyen indít szintrehozási munkálatokat az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. – közölte a hazai autópálya-hálózat jelentős részét tavaly szeptember óta üzemeltető társaság.

Fotó: Beliczay László / MTI

Ezzel már 22 helyszínen dolgoznak a cég munkatársai, többek között az M1-es, M3-as, M30-as, M7-es és az M15-ös gyorsforgalmi utakon folynak munkálatok.

Május 15-től pedig megkezdik az M0-s és az M1-es csomópontjának felújítását, amelyet a kollektorágtól a körforgalomig várhatóan teljes szakaszon lezárnak.

A 20. heti munkálatok adatai (indulás dátuma, gyorsforgalmi út száma, munkavégzés helye, munka jellege):

2023. 5. 15. M1–M0-s csomópont – 14–16 kilométerszelvény – aszfaltozás
2023. 5. 16. M30-as – 20–24 kilométerszelvény – aszfaltozás
2023. 5. 17. M3-as – 164–167 kilométerszelvény – hídfelújítás
2023. 5. 19. M3-as – 161–164 kilométerszelvény – hídfelújítás 
2023. 5. 19. M30-as – 24–27 kilométerszelvény – hídfelújítás
2023. 5. 19. M1–M0-s csomópont – 14–15 kilométerszelvény – hídfelújítás
2023. 5. 20. M1–M0-s csomópont – a kollektorágtól a körforgalomig várhatóan teljes szakaszon lezárva – aszfaltozás

Bár az M1-es bővítése egyelőre tolódik, de felújításból nem lesz hiány, az ígéretek szerint idén összesen 297 kilométeren végeznek szintre hozást az MKIF munkatársai. A teljes szintre hozás három évig, 2025-ig tart, ennek keretében országszerte 200 híd, felüljáró újul meg, köztük négy nagyobb híd: a Rába (M1), az Oszlári Tisza híd (M3), a Köröshegyi völgyhíd (M7) és a Pentele híd (M8). Ötven-hatvan csomópontnál a vízelvezető rendszereket és az esetleges rézsűcsúszásokat is javítják, továbbá 20 pihenőt is felújítanak.