Hetek óta gyakorlatilag semmi másról nem szólnak a hírek, hogy a nagyobb áruházláncok éppen melyik terméküket akciózzák le 10-15-20 százalékkal, ami a fogyasztók számára kifejezetten örömteli az elmúlt egy év drágulása láttán.

Járdi Roland, Lidl, akció, tejföl, 4, forint
Fotó: Járdi Roland / Világgazdaság

Ezért is mellbevágó, hogy a Lidl a 12 százalékos Pilos tejföl árát csupán 4 forinttal csökkentette,

amit a kiskerlánc is vélhetően kínosnak érzett, ugyanis le sem írta, hogy mindez 0,5 százalékos mérséklést jelent.

Az első nagy árcsökkentési hullám februárban söpört végig a magyar kiskereskedelmen, akkor a vaj árát vágta vissza 20-25 százalékkal a piaci szereplők nagy része. Ugyanakkor nem véletlen, hogy eddig csak ennél az egy termékkörnél láthattunk valamiféle korrekciót, a nyerstej felvásárlási ára tavaly október óta ugyanis jelentősen mérséklődött az olaszországi spotpiacon. És hogy ne legyünk igazságtalanok az Lidllel szemben, a tej árát már érdemben csökkentette, a 2,8 százalékos UHT-tejet a legutóbbi akciójában például 209 forintért árulta.

A kormány is vélhetően a hasonló esetek kivédésére dönthetett úgy, hogy online árfigyelő adatbázist fejleszt ki a Gazdasági Versenyhivatallal közösen, amely az ígéretek szerint a nyáron indulhat el. Az átláthatóság a termékek összehasonlítása segíthet a fogyasztókat, hogy tudatosabban vásároljanak, ezáltal is nagyobb versenyre kötelezve a boltokat.

Megkérdeztük a Lidlt, hogy miért tartotta fontosnak, hogy akcióként tüntesse fel az ilyen szemmel is alig látható árcsökkentést, ám a cikkünk megírásáig nem érkezett válasz.