Az elkerített, pollerekkel védett Üllői úti biciklisávok miatti kialakult dugóban araszol a 100E reptéri expressz járat, ezzel jelentős csúszással érkezve az utasokkal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre – írta a Magyar Nemzet.

Fotó: Kallus György / Világgazdaság

„A 100E reptéri járat a Baross utcában jár az Üllői út helyett, mert a Karácsonyi kerékpársávok miatt nem tudja tartani a menetidejét az Üllőin” – írta egy felháborodott helyi lakos az egyik közösségi csoportban, és egy képet is mellékelt a Baross utcából. Az átgondolatlanul kihelyezett karók miatt a mentők, a taxik, és mint kiderült, a repülőtéri busz sem tud haladni a megszokott ütemében a dugókkal terhelt forgalmas úton, még a nyári időszakban sem.

A reptéri expressz járat normál esetben 34 perc alatt ért ki a repülőtérre, az Üllői úti csúcsban majd egy órára van szüksége ahhoz, hogy célt érjen, azaz 20-30 perces csúszással érkeznek meg a repülőjárathoz az utasok.

Ezt felismerte a Budapest Közlekedési Központ, majd beismerésként ideiglenesen, ad hoc megoldásként átrajzolta a busz útvonalát, hogy kikerülje az Üllői úti káoszt – írta a lap. A reptéri járatok csúcsidőben az Elnök utca–Diószegi Sámuel utca–Baross utca útvonalon kerülik meg az Üllői út Népliget és a Kálvin tér közti szakaszát. Megjegyzendő: az új vonal hosszabb, több időt vesz igénybe, és az említett útszakaszon is alakulnak ki torlódások, ami az iskolakezdéssel csak súlyosbodni fog.

„Folytatódik a támadássorozat Budapest első védett biciklisávjai ellen. Miután legutóbb bebizonyosodott, hogy ha szükséges, akár egy mentővel is végig lehet hajtani a sávon, a kormánysajtó újabb témát talált: a reptéri buszok közlekedését – reagált közösségi oldalán” Balogh Samu, Karácsony Gergely főpolgármester kabinetfőnöke. Mint emlékeztetett: az elmúlt években a metrópótlás pozitív mellékhatása volt, hogy a pótlóbuszok mellett a 100E buszok is használhatták a buszsávokat az Üllői úton. A metrópótlás végével azonban a buszsávok megszűntek, és az ország legforgalmasabb vasútvonala, az M3-as metró felett érdemben fel sem merült, hogy megmaradjon a buszsáv egy repülőtéri exkluzív járat kedvéért. A kabinetfőnök ugyanakkor elismerte: 

Az Üllői úti buszsávok megszüntetése után az ott közlekedő 100E buszok közlekedése óhatatlanul kiszámíthatatlanabbá válik.