BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hazánkban is élre állt a BMW

A magyarországi újautó-piacnak erős és stabil szegmense a prémiumkategória, amelynek élére a tavalyi év 5921 darabos értékesítési teljesítményével a BMW Group Magyarország állt.

A csoporthoz tartozó márkák közül a BMW eladásai elérték az 5243 darabot, a Mini pedig 678 autóval járult hozzá az eredményhez – ismertette a cég sajtótájékoztatóján Gombos Zoltán ügyvezető igazgató.

Iran-Tehran’s Classic Car And Motorcycle Show
 A BMW történetében új fejezetet nyit majd a Neue Klasse koncepció.
Fotó: NurPhoto via AFP

Egy évvel korábban még 5267 jármű eladásáról (BMW: 4785 darab; Mini: 482 darab) számolt be a márkaimportőr.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) adatai szerint 2023-ban 107 720 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 3,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban; ezen belül a prémiumszegmens 17 százalékot tett ki.

Kiemelte, hogy a két márka értékesítésében erőteljesen, 68 százalékkal, 926 darabra bővült tavaly a tisztán elektromos modellek aránya, 15,6 százalékot elérve. Ez összhangban volt a 2023. évi 15 százalékos globális adattal.

Debreceni BMW-gyár: klasszikus juttatásokkal és kedvezményes autókkal csábítják a leendő dolgozókat

A cég 140 új munkatársát először egy négycsillagos hotelbe, majd az üzem csúcstechnológiás, mintegy hétezer négyzetméter területű képzési központjába vitték.

Gombos Zoltán emlékeztetett:

a csoport célkitűzése szerint 2024-ben globálisan az eladott járműveik 20 százaléka elektromos hajtású lesz, 2030-ra pedig 50 százalékra nőhet ez az arány.

Az ügyvezető szólt arról, hogy a BMW történetében új fejezetet nyit majd a Neue Klasse koncepció, amely újraértelmezi az elektrifikációt a kimagaslóan hatékony hajtáslánc alkalmazásával, az erőforrás-kímélő gyártással és a másodlagos nyersanyagok széles körű alkalmazásával. A Neue Klasse modellek gyártása 2025-ben a debreceni gyárban fog elkezdődni.

Gombos Zoltán megjegyezte: a magyarországi termelés megindulásával a márka reputációjának növekedésére számít a magyar piacon, ami volumennövekedésben is megmutatkozhat.

A sajtótájékoztatón beszámoltak arról is, hogy a Mini márka tavaly 678 autó eladásával, 41 százalékot bővülve értékesítési rekordot ért el. A Mini a következő év során teljesen megújítja modellpalettáját.

A BMW motorkerékpár üzletága Magyarországon tavaly 801 jármű eladásával, 26 százalékkal bővült. A piac második legerősebb szereplője volt 21 százalékos piaci részesedéssel a nagymotor kategóriában.

A BMW Group globális szinten is értékesítési rekordokat ért el tavaly. A vállalatcsoport világszerte 2 555 341 darab autót értékesített. Ebből 2 253 835 darab BMW volt (plusz 7,3 százalék 2022-höz képest), Mini (295 474 darab, plusz 0,9 százalék) és Rolls-Royce (6032 darab plusz 8 százalék). A tisztán elektromos meghajtással szerelt BMW modellek száma 376 183 darab volt, ami 74,4 százalékos növekedés egy év alatt.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.