A csoporthoz tartozó márkák közül a BMW eladásai elérték az 5243 darabot, a Mini pedig 678 autóval járult hozzá az eredményhez – ismertette a cég sajtótájékoztatóján Gombos Zoltán ügyvezető igazgató.

Iran-Tehran’s Classic Car And Motorcycle Show
 A BMW történetében új fejezetet nyit majd a Neue Klasse koncepció.
Fotó: NurPhoto via AFP

Egy évvel korábban még 5267 jármű eladásáról (BMW: 4785 darab; Mini: 482 darab) számolt be a márkaimportőr.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) adatai szerint 2023-ban 107 720 új személygépjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon, 3,4 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban; ezen belül a prémiumszegmens 17 százalékot tett ki.

Kiemelte, hogy a két márka értékesítésében erőteljesen, 68 százalékkal, 926 darabra bővült tavaly a tisztán elektromos modellek aránya, 15,6 százalékot elérve. Ez összhangban volt a 2023. évi 15 százalékos globális adattal.

Debreceni BMW-gyár: klasszikus juttatásokkal és kedvezményes autókkal csábítják a leendő dolgozókat

A cég 140 új munkatársát először egy négycsillagos hotelbe, majd az üzem csúcstechnológiás, mintegy hétezer négyzetméter területű képzési központjába vitték.

Gombos Zoltán emlékeztetett:

a csoport célkitűzése szerint 2024-ben globálisan az eladott járműveik 20 százaléka elektromos hajtású lesz, 2030-ra pedig 50 százalékra nőhet ez az arány.

Az ügyvezető szólt arról, hogy a BMW történetében új fejezetet nyit majd a Neue Klasse koncepció, amely újraértelmezi az elektrifikációt a kimagaslóan hatékony hajtáslánc alkalmazásával, az erőforrás-kímélő gyártással és a másodlagos nyersanyagok széles körű alkalmazásával. A Neue Klasse modellek gyártása 2025-ben a debreceni gyárban fog elkezdődni.

Gombos Zoltán megjegyezte: a magyarországi termelés megindulásával a márka reputációjának növekedésére számít a magyar piacon, ami volumennövekedésben is megmutatkozhat.

A sajtótájékoztatón beszámoltak arról is, hogy a Mini márka tavaly 678 autó eladásával, 41 százalékot bővülve értékesítési rekordot ért el. A Mini a következő év során teljesen megújítja modellpalettáját.

A BMW motorkerékpár üzletága Magyarországon tavaly 801 jármű eladásával, 26 százalékkal bővült. A piac második legerősebb szereplője volt 21 százalékos piaci részesedéssel a nagymotor kategóriában.

A BMW Group globális szinten is értékesítési rekordokat ért el tavaly. A vállalatcsoport világszerte 2 555 341 darab autót értékesített. Ebből 2 253 835 darab BMW volt (plusz 7,3 százalék 2022-höz képest), Mini (295 474 darab, plusz 0,9 százalék) és Rolls-Royce (6032 darab plusz 8 százalék). A tisztán elektromos meghajtással szerelt BMW modellek száma 376 183 darab volt, ami 74,4 százalékos növekedés egy év alatt.