Évről évre csökken a nyomtatott lapok jelentősége a tájékoztatás piacán, főként a heti (mínusz 25,2 százalék), illetve havi és időszakos (mínusz 23,5 százalék) kiadványok körében nagy a visszaesés, miközben a napilapok tábora csak kisebb mértékben, 5,7 százalékkal csökkent – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatásából.

A nyomtatott napilapok közül a Blikk a legkeresettebb, 2022-ben átlagosan 48 192 példányban jelent meg, majd a Kisalföld (31 090) és a Bors (25 256) következik. Azonban ha a lapok olvasottságát nézzük, akkor a Kisalföld kikerül az élbolyból, a sorrend a Blikk, a Bors és harmadik helyen a Nemzeti Sport. Ezeket a lapokat legalább 200 ezren veszik kezébe naponta.

jozsefvaros_0325_11old_wolfinger_forras_hirnyolc220220125 BudapestWölfinger László újságosfotó: Baranyai Attila (BA)City Magazin/Hírnyolc
20220125 Budapest
Wölfinger László újságos
fotó: Baranyai Attila (BA)
City Magazin/Hírnyolc
Fotó: Baranyai Attila / City Magazin/ Hírnyolc

Az NMHH adatai szerint míg egy átlagos hetilapot 2021-ben még közel 52 700 példányban jelentettek meg, addig 2022-ben már csak 39 400 példányban nyomtattak.  Igaz, 

ennek hátterében az is állhat, hogy a korábbi adatok szerint legolvasottabb hetilap, a Nők Lapja vonatkozásában ezúttal nem közölt auditált adatokat 

a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szervezetet (Matesz). Azonban a Kiskegyed (121 663 példány) és a Színes RTV (111 031 példány) 2022-ben is meghaladta a százezres példányszámot.

Olvasottság terén a Szuperinfó vezet a hetilapok között, megjelenésenként 1,35 millió olvasó vette a kezébe, míg a ritkábban megjelenő nyomtatott sajtótermékek közül az ingyenes Patika Magazin volt a legnépszerűbb.

Napilapok terjesztett példányszáma
 

Azon lapok körében, amelyek online is jelen vannak, ugyancsak a Blikk áll az élen, amelyet 2022-ben naponta 961 ezren olvastak, míg a Bors online látogatottsága 294 ezerről 461 ezerre nőtt. A Nemzeti Sport online változatára viszont kevesebben voltak kíváncsiak, 247 ezerről 211 ezerre csökkent a napi látogatók száma.

A 2021-es forgalmi adatokhoz képest az átlagos heti felhasználószám közel százezerrel nőtt a Nők Lapja, kétszázezerrel a 168 Óra, a Mandiner és a Ripost, illetve háromszázezerrel a Story weboldala esetében 2022-ben. A Ripost.hu (Ripost7) és a Hvg.hu (HVG) kiemelkedik a vizsgált oldalak közül, hiszen előbbit 1,73, utóbbit pedig több mint 1,37 millió ember kereste fel hetente, bár a két listavezető internetes lap helyet cserélt 2021-hez viszonyítva.