Félszáz szakmai, érdekképviseleti, tudományos, közigazgatási és civil szervezet bevonásával folytatódik a KRESZ megújításának előkészítése –  közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium, miután a KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet Nonprofit Kft.-vel kétnapos szakmai fórumon, széles körű együttműködés keretében gyűjtötte össze a közúti közlekedésben részt vevők elvárásait.

Fotó: Illyés Tibor

A szaktárca emlékeztet rá, hogy az 1976. január 1-jén bevezetett, ma hatályos KRESZ a jóval korábbi, 1968-as bécsi egyezményhez való csatlakozás eredményeként született, így az alapjai már több mint 55 évesek.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium átfogó felülvizsgálatot indított a közlekedési magatartást meghatározó jogszabályi környezetet érintően, amelynek kiemelt része a KRESZ megújítása

írják, hozzátéve, hogy a KRESZ az állampolgárok körében legismertebb és legtöbbször alkalmazott jogszabály, ezért kiemelten fontos, hogy a megújítása során olyan gyakorlatias szabályozás szülessen, amelynek középpontjában a biztonságos közlekedés áll, és amely növeli a közlekedésben részt vevők szabálykövető magatartását.

A minisztérium sajtóközleménye sok új információt nem tartalmaz a várható változásokról, egyedül annyit közölt, hogy felmerült többek között a kijelölt gyalogátkelőhelyek biztonságosabbá tétele, valamint a járművekre vonatkozó műszaki szabályok felülvizsgálatának és aktualizálásának kérdése.

Szó esett arról is, hogy a közlekedésre való felkészítésben a gépjárműoktatás mellett nagyobb hangsúlyt kellene kapnia a
közlekedésoktatásnak, nevelésnek már az általános iskolákban.

A hatályos KRESZ nem ismeri az elektromos roller járműkategóriát, várhatóan ez is változni fog a jövőben.