„Azon dolgozunk, hogy Szeged és a Homokhátság minden egyes lakója nyertese legyen a BYD nagyberuházásának” – írja Facebook-oldalán Mihálffy Béla. A Delmagyar által idézett bejegyzés szerint a cél az, hogy ne csak a Szeged városa, hanem a környező homokhátsági települések is élni tudjanak a BYD adta lehetőségekkel. Ezért a kormányzattal közösen megkezdték egy homokhátsági térségfejlesztési csomag előkészítését, amely az infrastrukturális fejlesztések mellett oktatási, képzési intézményi fejlesztéseket, közlekedési fejlesztéseket és mező-, illetve vízgazdálkodási fejlesztéseket fog tartalmazni – áll a bejegyzésben.

Fülöpszállás Hungary - Aerial view of beautiful sodic lakes at Kiskunság National Park. Hungarian name is Kelemen-szék.
A Homokhátságra ráfér a fejlesztés.
Fotó: Shutterstock

A beruházás több milliárd eurós nagyságrendű, és ezres nagyságrendben teremt új munkahelyeket. 

A magyar kormány természetesen pénzügyi támogatást fog biztosítani ehhez, ennek mértékét az Európai Bizottsággal való egyeztetéseken véglegesítik.

Mint ismert, a magyar gazdaságtörténet egyik legnagyobb beruházásával megépülő szegedi gyárban a BYD új energiákkal hajtott járművei – tehát elektromos autók – készülnek majd, kifejezetten az európai piacra. A gyár három éven belül kezdi meg a termelést.

A Magyarország területének 10 százalékát elfoglaló Homokhátság településeinek – Szabadszállás, Fülöpszállás, Kerekegyháza, Izsák, Orgovány, Mikebuda, Nyársapát – nagy lehetőség a kínai autógyár megjelenése. A vízgazdálkodási beruházások szükségességét jól jelzi, hogy a Homokhátságot az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezete (FAO) 2004-ben hivatalosan is a félsivatagos övezetek közé sorolta.