A sajtóban megjelentekkel ellentétben a Magyar Államkincstár informatikai rendszerei megbízhatóan működnek, a kincstár több millió ügyfelének (állampapír, családtámogatás stb.) nyújt online szolgáltatásokat – közölte a VG megkeresésére az állami szervezet. Mint írták, mindenki megkapja a neki járó táppénzt, a kérelmek beérkezése és feldolgozása a kormányhivatalokban folyamatos, az ehhez szükséges informatikai rendszer a kincstár által teljes körűen biztosított.

Unknown,Woman-doctor,Filling,Up,An,Application,Form,While,Consulting,Patient.
Fotó: Andrei_R

Ebből arra lehet következtetni, hogy a több cég dolgozója által jelzett probléma, miszerint nem kapta meg időben a neki járó táppénzt nem az Államkincstár miatt fordul elő, vagyis ez esetben vagy az illetékek kormányhivatalok lassúsága, vagy a munkáltatói késlekedés okozhat idővesztességet. A sajtóban korábban megjelent hírek szerint az új informatikai rendszer használata miatt, lassúbb lehetett a kormányhivatalokban a táppénz, a gyed, a csed igényléseinek feldolgozása, ezért ügyhátralék alakult ki. Ennek eredményét tapasztalhatja például, akinek késve érkezik a táppénz – írta a HVG.

Vagyis az új rendszer kitapasztalása után feltételezhetően az ügyhátralék megszűnhet és az idei első havi lassulást már nem fogják tapasztalni az érintettek, így várhatóan a következő hónapokban már időben érkeznek meg a kifizetések mindenkinek.
Egyébként a jogszabályi előírás szerint, a legtöbb esetben a dolgozó orvosi igazolásának leadását követő nyolc napon belül utalják a neki járó összeget. Az utalás természetesen csak a hiánytalanul leadott dokumentumok esetében történik meg, amennyiben e körben téveszt a munkáltató, úgy az eljárás a hiánypótlások miatt meghosszabbodik. Ez esetben az ügyintézés határideje 21 napra tolódhat ki. A dolgozó kérheti, hogy a táppénz a fizetésével együtt érkezzen, ez eseteben erről külön nyilatkozatot kell leadni arról a munkáltatónál.