Az AutoWallis csoport megállapodott a Geely Auto Group által gyártott, új energiaforrású, Farizon márkájú haszonjárművek kizárólagos forgalmazásáról 8 közép-kelet-európai országban. A kínai Geely csoport a világ egyik legnagyobb autógyártója.

Fotó: Farizon Auto / Youtube

A megállapodás értelmében nyolc közép-kelet-európai országba importálja haszonjárműveket az AutoWallis. 

Magyarország mellett Ausztria, Csehország, Horvátország, Lengyelország, Románia, Szlovákia és Szlovénia lett az egyezség része. 

A Geely Auto tulajdonában lévő, 2016-ban indult Farizon Kína első olyan haszongépjármű-márkája, amely új energiaforrásra épülő teljes termékpalettát kínál, így nehéz és könnyű haszongépjárműveket, buszokat, továbbá nevéhez kötődik a világ első M100 metanol meghajtású nehéz teherautójának kifejlesztése is. A Farizon a zöld, nulla kibocsátású közlekedés támogatására törekszik, és ehhez saját fejlesztésű hajtásrendszerekkel rendelkezik. 

A márka már jelen van Dél-Amerikában, a Közel-Keleten és Délkelet-Ázsiában, 2024-ben pedig megkezdte az európai terjeszkedését.

Terjed az elektromos autó, de a javítási költségek még nagy kockázatot jelenthetnek

Idén februárban több rekordot is megdöntött a hazai elektromosautó-piac, miközben világszinten is folytatódik a növekedés. Az amerikai Gartner kutatócég szerint ugyan hamarosan olcsóbb lehet egy elektromos autó előállítása, mint egy belső égésű motorral ellátotté, de a javítási költségek drasztikus emelkedését valahogy ki kellene védeni.

Az AutoWallis az elsők között lépett partnerségre olyan kínai márkákkal, mint a BYD és az MG. A vállalat folyamatosan vizsgálja a további üzletfejlesztési lehetőségeket annak érdekében, hogy a csoport 16 országos lefedettségét tovább növelje, és a Farizonnal 24-re bővülő márkakínálatát olyan innovatív és népszerű márkákkal szélesítse, melyek a következő időszak meghatározói lehetnek mind a forgalombővülést, mind pedig az eredménytermelő képesség fokozását tekintve

– mondta az AutoWallis csoport vezérigazgatója, Ormosy Gábor.