BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Budapest Airport: segítőpontok járatkésések miatt várakozó utasoknak

Jelentős mennyiségű járatkéséssel és -törléssel kellett számolniuk az elmúlt napokban a légi utasoknak Európa-szerte, így Budapesten is. A Budapest Airport azonnali döntéssel segítőpontokat alakított ki a járatkésések miatt a repülőtéren várakozó utasoknak.

A légi közlekedésben kontinensszerte tapasztalt járatkésések és járattörlések miatt az utasok gyakran hosszú órákon keresztül a repülőtereken várakoznak. Ez a tendencia Budapesten is tapasztalható, ezért a Budapest Airport – egyetértve a Nemzetgazdasági Minisztérium által megfogalmazott állásponttal – saját hatáskörén túl is mindent megtesz azért, hogy az utasokat ebben a nehéz helyzetben is a lehető legmagasabb szinten támogassa – tájékoztatta a Világgazdaságot a Budapest Airport Zrt.

segítőpontok
Segítőpontokat alakítottak ki a járatkésések miatt várakozóknak / Fotó: Kurucz Árpád / Magyar Nemzet

Milyen szolgáltatásokat kínálnak a segítőpontok?

Ennek részeként a repülőtér-üzemeltető két, BUD:carezone névre keresztelt segítőpontot alakított ki a tranzitterületen, amelyet szükség esetén további egy egységgel bővít. A légitársaság, a földi kiszolgálóvállalat vagy a Budapest Airport személyzete hangosbemondón keresztül vagy személyesen tájékoztatja az érintett utasokat arról, ha a segítőpontokat igénybe vehetik. A zónákban a Budapest Airport 

a járatkésés miatt várakozó utasoknak folyamatosan információt ad, valamint szükség esetén szendvicset, vizet, a kisgyermekeseknek pedig pelenkát, bébiételt és törlőkendőt is biztosít. 

A Budapest Airport már eddig is 7500 palack vizet osztott ki a várakozóknak, és a készleteket folyamatosan tölti fel, hogy a megfelelő mennyiségű palackozott víz folyamatosan rendelkezésre álljon. 

Mindezeken felül a vállalat kényelmesebb, magas támlás székeket, fekvő-ülő ágyakat, telefontöltőket biztosít, továbbá korlátlan wifihozzáférést tesz elérhetővé a repülőtér teljes területén. A helyszínen a napokban kihelyezésre kerülő QR-kód beolvasásával az utasok járatkésésekkel és -törlésekkel kapcsolatos hasznos információkat találnak, és a gyakran felmerülő kérdésekre is választ kapnak telefonos elérhetőségekkel. Emellett termináltérkép is segíti majd őket abban, hogy a számukra fontos szolgáltatásokat – például mosdókat, baba-mama szobákat, teraszokat, éttermeket – könnyebben megtalálják. 

Hol találhatók ezek a segítőpontok?

A zónák 

a 2B Terminálon a B1-B2 beszállítókapuk előtt, illetve a 2A Terminálon az 1. utasmólón az A17 beszállítókapu előtt találhatók. 

A Budapest Airport azt javasolja az utasoknak, hogy ha a légitársaság vagy a földi kiszolgálóvállalat tájékoztatta őket a járatuk késéséről vagy törléséről, és a repülőtér területét nem tudják vagy nem akarják elhagyni, akkor itt várakozzanak, ezzel biztosítva, hogy a járatukat érintő aktuális információkhoz a lehető leghamarabb hozzájussanak. A BUD:carezone-ban a Budapest Airport ügyeletes terminálmenedzserei, valamint terminálinformációs munkatársai folyamatosan segítik az utasokat. 

A Budapest Airport a jelenlegi helyzetben azt tanácsolja az utasoknak, hogy 

  • utazásuk szervezésekor a rugalmasan módosítható foglalásokat részesítsék előnyben, 
  • érkezzenek időben, legalább a járat indulása előtt 2,5 órával a repülőtérre, és 
  • folyamatosan figyeljék a légitársaságoktól kapott információkat, valamint a repülőtéren a földi kiszolgálóvállalat munkatársainak tájékoztatását. 
  • Pakoljanak be a kézipoggyászba minden olyan személyes dolgot, egészségügyi felszerelést, gyógyszert, amely a biztonsági ellenőrzésen átvihető, és amelyre az utasnak szüksége van, illetve nélkülözhetetlen akár egy többórás repülőtéri tartózkodás esetén. 

Meddig tarthatnak a késések?

A Budapest Airport közleménye szerint 

a késések minden légitársaság minden járatát érinthetik, és ez a tendencia akár a nyári utazási szezon végéig, vagyis szeptember 30-ig is elhúzódhat. 

Az eddigi tapasztalatok szerint a kora hajnali, reggeli és délelőtti járatok nagyobb biztonsággal indulnak el menetrend szerint, ezek esetében nincsenek vagy csak minimálisak a késések. Általánosságban elmondható, hogy minél több fordulót teljesít egy járat, annál nagyobb eséllyel gyűjt késést a nap végére. Az időjárás azonban mindig kiszámíthatatlan tényező, így egy nagyobb vihar vagy zivatar a reggeli járatok esetében is okozhat késést.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.