Budapest Airport: segítőpontok járatkésések miatt várakozó utasoknak
A légi közlekedésben kontinensszerte tapasztalt járatkésések és járattörlések miatt az utasok gyakran hosszú órákon keresztül a repülőtereken várakoznak. Ez a tendencia Budapesten is tapasztalható, ezért a Budapest Airport – egyetértve a Nemzetgazdasági Minisztérium által megfogalmazott állásponttal – saját hatáskörén túl is mindent megtesz azért, hogy az utasokat ebben a nehéz helyzetben is a lehető legmagasabb szinten támogassa – tájékoztatta a Világgazdaságot a Budapest Airport Zrt.

Milyen szolgáltatásokat kínálnak a segítőpontok?
Ennek részeként a repülőtér-üzemeltető két, BUD:carezone névre keresztelt segítőpontot alakított ki a tranzitterületen, amelyet szükség esetén további egy egységgel bővít. A légitársaság, a földi kiszolgálóvállalat vagy a Budapest Airport személyzete hangosbemondón keresztül vagy személyesen tájékoztatja az érintett utasokat arról, ha a segítőpontokat igénybe vehetik. A zónákban a Budapest Airport
a járatkésés miatt várakozó utasoknak folyamatosan információt ad, valamint szükség esetén szendvicset, vizet, a kisgyermekeseknek pedig pelenkát, bébiételt és törlőkendőt is biztosít.
A Budapest Airport már eddig is 7500 palack vizet osztott ki a várakozóknak, és a készleteket folyamatosan tölti fel, hogy a megfelelő mennyiségű palackozott víz folyamatosan rendelkezésre álljon.
Mindezeken felül a vállalat kényelmesebb, magas támlás székeket, fekvő-ülő ágyakat, telefontöltőket biztosít, továbbá korlátlan wifihozzáférést tesz elérhetővé a repülőtér teljes területén. A helyszínen a napokban kihelyezésre kerülő QR-kód beolvasásával az utasok járatkésésekkel és -törlésekkel kapcsolatos hasznos információkat találnak, és a gyakran felmerülő kérdésekre is választ kapnak telefonos elérhetőségekkel. Emellett termináltérkép is segíti majd őket abban, hogy a számukra fontos szolgáltatásokat – például mosdókat, baba-mama szobákat, teraszokat, éttermeket – könnyebben megtalálják.
Hol találhatók ezek a segítőpontok?
A zónák
a 2B Terminálon a B1-B2 beszállítókapuk előtt, illetve a 2A Terminálon az 1. utasmólón az A17 beszállítókapu előtt találhatók.
A Budapest Airport azt javasolja az utasoknak, hogy ha a légitársaság vagy a földi kiszolgálóvállalat tájékoztatta őket a járatuk késéséről vagy törléséről, és a repülőtér területét nem tudják vagy nem akarják elhagyni, akkor itt várakozzanak, ezzel biztosítva, hogy a járatukat érintő aktuális információkhoz a lehető leghamarabb hozzájussanak. A BUD:carezone-ban a Budapest Airport ügyeletes terminálmenedzserei, valamint terminálinformációs munkatársai folyamatosan segítik az utasokat.
A Budapest Airport a jelenlegi helyzetben azt tanácsolja az utasoknak, hogy
- utazásuk szervezésekor a rugalmasan módosítható foglalásokat részesítsék előnyben,
- érkezzenek időben, legalább a járat indulása előtt 2,5 órával a repülőtérre, és
- folyamatosan figyeljék a légitársaságoktól kapott információkat, valamint a repülőtéren a földi kiszolgálóvállalat munkatársainak tájékoztatását.
- Pakoljanak be a kézipoggyászba minden olyan személyes dolgot, egészségügyi felszerelést, gyógyszert, amely a biztonsági ellenőrzésen átvihető, és amelyre az utasnak szüksége van, illetve nélkülözhetetlen akár egy többórás repülőtéri tartózkodás esetén.
Meddig tarthatnak a késések?
A Budapest Airport közleménye szerint
a késések minden légitársaság minden járatát érinthetik, és ez a tendencia akár a nyári utazási szezon végéig, vagyis szeptember 30-ig is elhúzódhat.
Az eddigi tapasztalatok szerint a kora hajnali, reggeli és délelőtti járatok nagyobb biztonsággal indulnak el menetrend szerint, ezek esetében nincsenek vagy csak minimálisak a késések. Általánosságban elmondható, hogy minél több fordulót teljesít egy járat, annál nagyobb eséllyel gyűjt késést a nap végére. Az időjárás azonban mindig kiszámíthatatlan tényező, így egy nagyobb vihar vagy zivatar a reggeli járatok esetében is okozhat késést.