
Vakarják a fejüket a szakértők: ismeretlen márka adta el a legtöbb elektromos furgont Magyarországon
A Datahouse adatai alapján szeptemberben 67 új elektromos kishaszongépjármű került forgalomba hazánkban, ami még az augusztusi eredményt is alulmúlta, 2023 azonos időszakánál pedig 12 százalékkal volt kevesebb.

Ahogy arra cikkében a Villanyautósok szakportál rámutat:
a szeptemberi listán tíz darab sem kellett az első helyhez, melyen a Cenntro Logistar 100 és a Dacia Spring osztozott.
Az e-kisáruszállítók magyarországi piacán a képzeletbeli dobogó legalsó fokára a BYD ETP3, a Ford Transit és a Mercedes Vito állhatott fel, hat-hat példánnyal.
Éves összesítésben ugyan még mindig mintegy 100 százalékos növekedésnek felel meg a kilenc hónap alatt átadott 949 elektromos kishaszongépjármű, ám ez a menetelés kifulladni látszik, és egyelőre az sem tiszta, hogy nagyobb szállítmányra vár hazánk, vagy még az állami támogatás sem elég vonzó a vállalkozásoknak – írja az oldal, kiemelve: a kishaszongépjárművek esetén ráadásul kedvezőbb is a vásárlás (az áfa-visszaigénylés miatt), mint a személyautóknál.
A márkák közötti szeptemberi versenyt megnyerő Cenntro – melyet az amerikai tőzsdén jegyeznek – egyébként egy parányi szereplő a globális piacon a Villanyautósok szerint, az idei első félévben mindössze 11,7 millió dolláros bevételt termelt, miközben 18,5 milliós veszteséget jelentett. Nagyon sokat nyomhat nálunk ugyanakkor a latba, hogy
a Logistar 100 állami támogatással már nettó 2 000 000 forintért elvihető.
Ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt: még több hazai cég pályázhat többmilliós támogatásra zöldautók megvásárlásához. A legfontosabb módosításnak köszönhetően az eddigi egy évvel korábbi határidő helyett a 2022 végéig megalapított magyarországi gazdasági társaságok nyújthatnak be pályázatot, miközben a vállalkozók éves bevételének a továbbiakban már nem kell meghaladnia a beszerzési projekt elszámolható költségét.





