BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elmeszelte a Wizz Airt a hatóság, mert megkárosította az utasokat

A Wizz Air fél éven át elhallgatta, hogy a retúrjeggyel rendelkező és visszafelé utazó utasok az ingyenes online utasfelvételt a mobiltelefonjuk böngészőjéből megnyitva nem tudják elvégezni. A vállalat ezzel mintegy 40 euróval megkárosította az utazókat. A GVH szerint tisztességtelen volt a kereskedelmi gyakorlata. A Wizz Air elismerte a hibát, és 80 millió forint kártérítést fizet.

Lényeges információt hallgatott el az ingyenes online utasfelvétellel kapcsolatban a Wizz Air, ezzel pluszköltségeket okozva az utasoknak. A légitársaság elismerte a történteket, és vállalta, hogy több ezer fogyasztónak fizet pénzben is lehívható kompenzációt, amelynek összértéke meghaladja a 80 millió forintot – írta pénteki közleményében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

Sola,,Norway,-,June,16,2024:,Air,Plane,From,Wizz Air
A GVH szerint a Wizz Air kereskedelmi gyakorlata tisztességtelen volt / Fotó: Shutterstock

Napra pontosan egy évvel ezelőtt indított versenyfelügyeleti eljárást a Gazdasági Versenyhivatal a Wizz Air Hungary Zrt.-vel szemben, mert a gyanú szerint a légitársaság a honlapján – 2022. december és 2023. május között – elhallgatta azt a fontos információt, hogy a retúrjeggyel rendelkező és visszafelé utazó utasok az ingyenes online utasfelvételt a mobiltelefonjuk böngészőjéből megnyitva – a honlap mobiltelefonos nézetének sajátosságai miatt – nem tudják elvégezni. Ennek következtében az érintett fogyasztóknak később reptéri utasfelvételi díjat (további 40 eurót) kellett fizetniük.

Az eljárásban a GVH feltárta, hogy a Wizz Air Hungary Zrt. 

ezzel a gyakorlattal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.

A Wizz Air elismerte a hibát

A cég elismerte az érintett időszakban fennálló műszaki hibát, a nemzeti versenyhatóság által feltárt és vizsgált tényállást nem vitatta. A légitársaság már az eljárást megelőzően, illetve annak során megkezdte az érintett utasok kompenzálását, majd végeredményben azt vállalta, hogy kredit formájában

több ezer fogyasztónak írja jóvá az utasfelvételi díj 120 százalékát, amelynek 100 százaléka egy éven belül pénzben is lehívható.

A GVH eljárásának köszönhetően a pénzben is lehívható visszatérítés összességében meghaladja a 80 millió forintot.

A GVH Versenytanácsa az eljárásban számos körülményt mérlegelt, majd arra jutott, hogy a feltárt jogsértés következményeként kiszabható bírság összege alacsonyabb lenne, mint a cég által vállalt kompenzáció és a további együttműködési lépések összértéke. Mindemellett a GVH törekszik arra, hogy eljárásai eredményeként lehetőség szerint 

a jogsértést elszenvedett fogyasztók részesülhessenek közvetlen, pénzbeli visszatérítésben, kártalanításban.

A GVH Versenytanácsa a jogsértés megállapítása mellett kötelezte a Wizz Airt, hogy a vállalt megfelelési fejlesztéseit valósítsa meg, és igazolja is azokat. Továbbá a jóváírás tényéről és felhasználhatóságáról e-mailben, illetve mobilapplikációján keresztül is értesítse az érintetteket, valamint magyar nyelvű honlapján és applikációjában is tegyen közzé ezekről egy általános, objektív és közérthető tájékoztatást. A GVH utóvizsgálat keretében fogja ellenőrizni az előírtak pontos végrehajtását, és ha azokat a vállalkozás nem teljesíti, akkor bírságot szabhat ki.

Az ügy kapcsán a nemzeti versenyhatóság ezúton felhívja a légitársaságok figyelmét, hogy a jegyeladással kapcsolatos információikat minden esetben átláthatóan tegyék közzé, valamint könnyen érthetően és értelmezhetően fogalmazzák meg a fogyasztók számára.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.