BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A hajrában felpöröghet a lakásbiztosítási kampány – erre számítanak az alkuszok

A hó végéig csaknem 360 ezer szerződésváltásra számít az FBAMSZ. A lakásbiztosítási kampány március 31-én éjfélig tart.

A lakásbiztosítási kampány végére nagyjából 360 ezer szerződésváltásra, és további 400 ezer szerződés átdolgozására számít a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) – számolt be róla a szövetség csütörtöki sajtótájékoztatóján. Hozzátették, hogy ez az aktív ügyfélérdeklődésnek, valamint a biztosítók közti verseny további élénkülésének egyaránt köszönhető.

Business,People,Signing,Contract,Making,Deal,With,Real,Estate,Agent, lakásbiztosítás
A hajrában felpöröghet a lakásbiztosítási kampány az alkuszok szerint / Fotó: Shutterstock

Az FBAMSZ tagságát képező alkuszok tapasztalata szerint a kampányban megkötött lakásbiztosítások átlagos díja 36 ezer forint körül mozog, ez lényegében megegyezik az előző évi kampányban tapasztalt átlaggal. Idén is kiemelt szerep jut a minősített fogyasztóbarát otthonbiztosításoknak (MFO), amelyek most 28–30 százalékos részarányt képviselnek az alkuszok által közvetített lakásbiztosítások között.

Az alkuszok szerint a kampány jó alkalom a felülvizsgálatra 

„A lakásbiztosítási kampány mindenki számára kedvező alkalom a meglévő biztosítási szerződés felülvizsgálatára, mivel az ügyfelek a korábbi díjon akár az eddiginél nagyobb biztosítási védelemre is szert tehetnek. Különösen akkor érdemes az összehasonlítást elvégezni, ha arra az elmúlt 2-3 éven belül nem került sor. Azonban sosem szabad szem elől téveszteni, hogy a díj szintjénél fontosabb, hogy a megkötött szerződés megfelelő biztosítási fedezetet nyújtson minden fontos kockázatra” – foglalta össze Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke.

Az alkuszok elmondták, hogy a szerződések átdolgozása jellemzően a biztosítók közvetlen megkeresése nyomán zajlik, azonban az új szerződések kiválasztásában és megkötésében kulcsszerep jut a független alkuszoknak, akik lehetővé teszik a biztosítások egyszerű, széles körű összehasonlításának lehetőségét. Az eddigi tapasztalatok szerint a márciusi kampány új szerződéseinek mintegy 40 százalékát ez a csatorna biztosítja. A feltörekvő szereplők jelentős saját értékesítő hálózat híján elsősorban az alkuszi közvetítés révén kerülnek kapcsolatba új ügyfeleikkel.

„A korábbi tapasztalatok is azt vetítik előre, hogy a váltók jelentős része, akár 40 százaléka is az utolsó héten fog lépni. Emiatt arra lehet számítani, hogy egyes biztosítók a hónap második felében módosításokat hajthatnak végre a tarifáikban, ezzel esetleg befolyásolva a díjsorrendet is” – emelte ki Baksa Melinda, a FBAMSZ elnökségi tagja.

Erre kell figyelni a lakásbiztosításoknál

Besnyő Márton, a FBAMSZ Gépjárműbiztosítási és Digitális Szekciójának vezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a magyarországi ingatlanállomány jelentős hányada továbbra is alulbiztosított, az új szerződés megkötésekor pedig a fő szempont ennek kiküszöbölése kell legyen. Az egyik fontos feladat a megfelelő újjáépítési érték beállítása: ma már négyzetméterenként legalább 600 ezer forinttal kell számolni, a megfelelő biztosítási fedezet eléréséhez. 

A szakértő szerint az ingóságok esetében is nagyon gyakori az alulbecslés: a gondoltnál akár 100 százalékkal is nagyobb lehet ezek tényleges összértéke.

A biztosítóváltásnál fontos szempont, hogy:

  • felmondás esetén mindenképpen rendezni kell a meglévő biztosítás díját.
  • Az előzményszerződés idén már egységesen április 30-án szűnik meg.
  • Habár a kampányidőszakban kötött új szerződés csak május 1-jétől lép hatályba, célszerű azt a felmondással egy időben, azonnal megkötni.

A lakásbiztosítási kampány végére, március 31-én éjfélig a szerződések felmondásának be is kell érkeznie a meglévő biztosítóhoz. Amennyiben erre nem kerül sor, a meglévő szerződés érvényben marad, és azt legközelebb a szerződés szerinti évforduló időpontjára mondható fel – amit legalább 30 nappal az évforduló előtt kell bejelenteni.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.