Az elmúlt hetekben tényezők sora kényszerítette lejjebb a magyarországi üzemanyagárakat, és a lejtő valamelyest tartósnak is ígérkezett. Ám hoztak kellemetlen meglepetést is a hetente általában háromszor érkező árváltozások az autósoknak. Ráadásul a fehérnek nevezett diszkontkutaknál sem feltétlenül sokkal olcsóbb a benzin és a dízel, mint a nagyoknál.
Az elmúlt hetekben meg-megjelent drágulás magyarázata egyértelműen a kőolaj világpiaci árának változásában keresendő Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkárának válasza szerint. Május elején még 58 dollár alá is gyengült a Brent olajminőség hordónkénti ára, egy hét alatt azonban 67 dollárra nőtt, azután visszament 65 dollárra, megint esett, és pillanatnyilag újra 65 dollárnál tart – sorolta.
E mozgásokat követi a benzin és a gázolaj ára is. Nagyjából az várható a szakember szerint, hogy ha az ár marad 65 dollár körül, akkor a hazai üzemanyagokért is nagyjából az ezáltal meghatározott tarifát számlázzák a magyarországi kutaknál, néhány forintos ingadozással. Persze, mindig szerepe van a forintárfolyam alakulásának is.
A Holtankoljak pénteken közzétett előrejelzése szerint szombaton a benzin nagykereskedelmi ára nem változik, a gázolajé bruttó 4 forinttal csökken.
Így a következő átlagárakkal találkozhatunk 23-án a kutakon:
Azonos időpontban számottevő eltérés van a magyarországi töltőállomások által alkalmazott árak között. Drágábbak a színes, vagyis a nagy márkához tartozó kutak, és olcsóbbak a fehérek, vagyis a diszkontok. A nagyok a Mol, az OMV, a Shell és az Orlen.
Ám aligha tekinthető kicsinek a több tucat töltőállomást működtető, „elefántos– M. Petrol és a szintén országos hálózattal rendelkező Oil. Ám két hibát is elkövethet az, aki csak az előbbiek alapján választva dönt arról, hol vegyen benzint, dízelt.
Az egyik hiba az, ha a márkahű autós nem figyeli, hogy a kedvenc hálózatának éppen melyik benzinkútját választja. A nagyobb forgalmú helyeken lévők mindig sokkal, literenként akár 30 forinttal is drágábbak a kisebb forgalmúaknál. A legmagasabb árak
A másik hiba, ha azt hisszük, hogy a diszkontkút sokkal olcsóbb. Kedvező esetben persze megvan a földrajzilag közeli – vele azonos bezinkútbokorhoz tartozó –, színes kutakéhoz mért, több tíz forintos árelőnye, de ez nem alapértelmezés. Lehet, hogy akár nincs is különbség.
Ennek magyarázataként Grád Ottó arra mutatott rá, hogy a diszkontkutatnak nincs túl sok lehetőségük alternatív, tehát a fő hazai szállítójukénál olcsóbb nagykereskedőtől benzint, gázolajat vásárolni. Így csak költségoldalon van mozgásterük.
Azok tudnak érdemben alacsonyabb árat kínálni, amelyek nem elsősorban az üzemanyageladás hasznára törekszenek. Ilyenek a bevásárlóközpontok, amelyek alapvetően arra alapoznak, hogy a náluk tankolók náluk is vásárolnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.