Kiderült, melyek a legkeresettebb termékek az egyik legnagyobb elektronikai áruházláncban
Az infláció hatott a vásárlási szokásokra – mondta a Világgazdaságnak Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója a vállalat csütörtöki sajtótájékoztatóján. Az idei kilátásokról megjegyezte, hogy bizonytalan a gazdasági környezet rányomhatja bélyegét. Ellenben pozitívumként értékelte, hogy a 8,6 százalékos reálbér-emelkedés ás az állampapír-kamatkifizetések növelik a vásárlói mozgásteret.

Ezek a termékek a legkelendőbbek a MediaMarktban
Háztartási modernizációra és telekommunikációval nem spórolunk – mondta az áruházlánc ügyvezetője, majd arról is beszélt, hogy igen tudatosak a vásárlók:
- összehasonlítanak,
- kivárnak,
de nem mondanak le a minőségről. Hangsúlyozta, hogy a legdinamikusabban fejlődő termékeik a nagy háztartási gépek, a gamer termékek és az okosórák.
Tudnak vagy nem tudnak élni okostelefon nélkül a fiatalok?
Karczub-Lehoczky Fanni, a vállalat marketingigazgatója elmondta, kutatásuk szerint az ár-érték arány a legfontosabb tényező. A tudatos tervezés, az online cikkek és az ár-összehasonlító oldalak használata is gyakori. Arról is beszélt, hogy vannak jelentős generációs különbségek a vásárlásban:
- a fiataloknál okostelefon nélkül nincs élet,
- az 50 felettiek pedig ragaszkodnak a smart TV-hez.
A háztartási eszközöknél a kényelem és a praktikum fontossága volt kiemelve, fiatalok és a diplomások fókuszában pedig fenntartható megoldások állnak.
Megújul a MediaMarkt budaörsi áruháza
Szilágyi Gábor bejelentette, hogy átalakítják a budaörsi áruházat, mégpedig új koncepcióval: digitális és fizikai igényekre is válaszol. Egyre gyakoribb, hogy a vásárlók otthon megrendelik a terméket, majd bejönnek átvenni. Hangsúlyozta, hogy fenntartható, ügyfélszolgálatú környezet kialakítására törekednek.
Így alakulnak a termékkategóriák
Az első negyedév visszafogottabb növekedést produkált – fejtette ki Rózsa Márton, a MediaMarkt kereskedelmi igazgatója. A mobiltelefonok piaca egyre telítettebbé válik: az olyan szezonális vásárlások, mint például a Black Friday vagy karácsony, erősek, majd ezt követően természetes visszaesés történik. Kiemelte, hogy
- a laptopok,
- kisgépek
- és porszívók
iránt is folyamatosan növekedik a kereslet. Érdekesség, hogy a fotó és a nyomtatás is visszatért. A vásárlók tudatosak, célzottan keresik a termékeket, főleg akciók idején – jegyezte meg. Az Okospultoknál pedig egyre gyakrabban tetetnek fel tokot vagy fóliát a fogyasztók.
Látványos húzásokkal tarolna a MediaMarkt: használt telefon, megújuló weblap és Szoboszlai volt edzője is terítéken
Saját márkás kínálatait szeretné erősíti az egyik legnagyobb elektronikai termékeket árusító áruházlánc. A MediaMarkt beszámolt legfrissebb kutatásairól: ezekből kiderült, hogy melyek a legnépszerűbb termékek a Black November alatt, mennyit nőtt az online kereskedelem és mivel próbálják a vásárlóélményt javítani.
Arról is beszámoltak, hogy az okosgyűrűk is egyre kelendőbbek, melyek gyakorlatilag AI-asszisztensként szolgálnak.
Na de mi az az okosgyűrű?
Az okosgyűrű egy viselhető technológiai eszköz, mely egy hagyományos gyűrűhöz hasonlóan az ujjra húzva, diszkréten számos szenzorral méri a viselője fizikai és élettani adatait. Az különféle egészségügyi adatok, mint a
- pulzus,
- alvásminőség,
- véroxigénszint,
- testhőmérséklet,
- stressz-szint
gyűjtésével segíti a felhasználót az tudatos életmód kialakításában és a sportteljesítmény nyomon követésében. Emellett értesítéseket (hívás, üzenet) is továbbíthat, sőt,
bizonyos modellekkel akár érintés nélküli fizetés is lehetséges.
Hasznossága abban rejlik, hogy kényelmes, stílusos és folyamatos, pontos visszajelzést ad a test működéséről, diszkréten integrálódva a mindennapokba anélkül, hogy egy okosóra feltűnő lenne. Segít az egészségtudatos döntések meghozatalában és az optimális teljesítmény elérésében.


