Az infláció hatott a vásárlási szokásokra – mondta a Világgazdaságnak Szilágyi Gábor, a MediaMarkt ügyvezető igazgatója a vállalat csütörtöki sajtótájékoztatóján. Az idei kilátásokról megjegyezte, hogy bizonytalan a gazdasági környezet rányomhatja bélyegét. Ellenben pozitívumként értékelte, hogy a 8,6 százalékos reálbér-emelkedés ás az állampapír-kamatkifizetések növelik a vásárlói mozgásteret.
Háztartási modernizációra és telekommunikációval nem spórolunk – mondta az áruházlánc ügyvezetője, majd arról is beszélt, hogy igen tudatosak a vásárlók:
de nem mondanak le a minőségről. Hangsúlyozta, hogy a legdinamikusabban fejlődő termékeik a nagy háztartási gépek, a gamer termékek és az okosórák.
Karczub-Lehoczky Fanni, a vállalat marketingigazgatója elmondta, kutatásuk szerint az ár-érték arány a legfontosabb tényező. A tudatos tervezés, az online cikkek és az ár-összehasonlító oldalak használata is gyakori. Arról is beszélt, hogy vannak jelentős generációs különbségek a vásárlásban:
A háztartási eszközöknél a kényelem és a praktikum fontossága volt kiemelve, fiatalok és a diplomások fókuszában pedig fenntartható megoldások állnak.
Szilágyi Gábor bejelentette, hogy átalakítják a budaörsi áruházat, mégpedig új koncepcióval: digitális és fizikai igényekre is válaszol. Egyre gyakoribb, hogy a vásárlók otthon megrendelik a terméket, majd bejönnek átvenni. Hangsúlyozta, hogy fenntartható, ügyfélszolgálatú környezet kialakítására törekednek.
Az első negyedév visszafogottabb növekedést produkált – fejtette ki Rózsa Márton, a MediaMarkt kereskedelmi igazgatója. A mobiltelefonok piaca egyre telítettebbé válik: az olyan szezonális vásárlások, mint például a Black Friday vagy karácsony, erősek, majd ezt követően természetes visszaesés történik. Kiemelte, hogy
iránt is folyamatosan növekedik a kereslet. Érdekesség, hogy a fotó és a nyomtatás is visszatért. A vásárlók tudatosak, célzottan keresik a termékeket, főleg akciók idején – jegyezte meg. Az Okospultoknál pedig egyre gyakrabban tetetnek fel tokot vagy fóliát a fogyasztók.
Látványos húzásokkal tarolna a MediaMarkt: használt telefon, megújuló weblap és Szoboszlai volt edzője is terítéken
Saját márkás kínálatait szeretné erősíti az egyik legnagyobb elektronikai termékeket árusító áruházlánc. A MediaMarkt beszámolt legfrissebb kutatásairól: ezekből kiderült, hogy melyek a legnépszerűbb termékek a Black November alatt, mennyit nőtt az online kereskedelem és mivel próbálják a vásárlóélményt javítani.
Arról is beszámoltak, hogy az okosgyűrűk is egyre kelendőbbek, melyek gyakorlatilag AI-asszisztensként szolgálnak.
Az okosgyűrű egy viselhető technológiai eszköz, mely egy hagyományos gyűrűhöz hasonlóan az ujjra húzva, diszkréten számos szenzorral méri a viselője fizikai és élettani adatait. Az különféle egészségügyi adatok, mint a
gyűjtésével segíti a felhasználót az tudatos életmód kialakításában és a sportteljesítmény nyomon követésében. Emellett értesítéseket (hívás, üzenet) is továbbíthat, sőt,
bizonyos modellekkel akár érintés nélküli fizetés is lehetséges.
Hasznossága abban rejlik, hogy kényelmes, stílusos és folyamatos, pontos visszajelzést ad a test működéséről, diszkréten integrálódva a mindennapokba anélkül, hogy egy okosóra feltűnő lenne. Segít az egészségtudatos döntések meghozatalában és az optimális teljesítmény elérésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.