Az Arad–Nagyvárad közti gyorsforgalmi út – melybe majd az M44 belefuthat – négysávos és összesen 120,1 kilométer hosszú lesz, csatlakozási pontokkal a nyomvonala menti főbb városokhoz.
A Bihar Megyei Tanács közleménye szerint a héten aláírták az Arad–Nagyvárad gyorsforgalmi út első, 39 kilométer hosszú szelvényének a kivitelezésére vonatkozó szerződést Bukarestben – írta meg az erdon.ro. Az út három ütemben épül meg:
Ahogy azt megírtuk, a projekt része egy nagyváradi öt kilométeres és egy aradi három kilométeres bekötőút, valamint az a csaknem tíz kilométeres útszakasz, amely Nagyszalontánál a magyar határhoz vezet, és megteremti az összeköttetést a Békéscsabára vezető M44-es úttal.
Mint kiderült, itthon 2028-ig kell elkészíteni a kiviteli terveket az M44-es Békéscsaba és országhatár közötti szakaszára vonatkozóan – ismertette korábban az Építési és Közlekedési Minisztérium. Az elképzelések szerint az M44-es keleti végében először a Méhkerék és az országhatár közötti rész épülhet meg.
Békéscsabán is folyamatosan zajlanak az egyeztetések arról, hogy hol fut majd az M44 Békéscsabától a román határig tartó új szakasza. Míg korábban a Mezőmegyeren élőkkel, legutóbb a Sikonyi városrészben lakókkal, valamint az ottani ingatlantulajdonosokkal egyeztettek. Itt elhangzott az is, hogy várhatóan 2030-ban kezdődhet el az út építése.
A BEOL emlékeztetett, hogy júniustól az M44-es gyorsforgalmi egyik olyan szakasza is bekerült, amelyen eddig nem kellett fizetni az úthasználatért.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.