BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elkészült a gyár, újra Magyarországon gyártják a Pepsit

A Szentkirályi Magyarország tizenegymilliárd forintos beruházását 3,8 milliárd forinttal támogatta a magyar állam. Ennek köszönhetően a magyarországi boltok polcain Magyarországon gyártott Pepsi-termékek lesznek.

Hazatér a Pepsi gyártása a Szentkirályi Magyarország Kft. beruházása nyomán, tehát mostantól a hazai boltok piacain megtalálható Pepsi-termékeket import helyett helyben fogják gyártani – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter kedden Szentkirályon, a vállalat gyáravató ünnepségén.

A Pepsi-termékek gyártása hazatért, így már nem importot, hanem saját termékeket fogyasztunk / Fotó: Bús Csaba / MTI

A tárcavezető az eseményt az ásványvíz- és üdítőital-gyártó 2021-ben indult, nagyjából 11 milliárd forint értékű fejlesztési programja egyik mérföldkövének nevezte, amelynek eredményeként jelentősen bővült a vállalat palackozókapacitása.

Az állam is támogatta a Pepsi-termékek gyártásának hazahozatalát

Szijjártó Péter felidézte, hogy a beruházást az állam 3,8 milliárd forinttal támogatta, ezzel is segítve, hogy az ásványvizek, illetve a Pepsi-termékek palackozási igényét helyben ki lehessen elégíteni. Hozzátette, hogy a Magyarországon elfogyasztott Pepsi-termékek már nem importból, hanem saját termelésből származnak.

A külügyminiszter a környezetvédelmi szempontokra is kitért, hiszen a kamionoknak ezentúl másfél millió kilométerrel kevesebbet kell megtenniük, ráadásul bővítették a víztisztítómű kapacitását, és kiépült egy szennyvízkezelő üzem is. Azt is fontosnak tartotta megjegyezni, hogy a Szentkirályi továbbra sem oldódott fel az olasz Mattoni 1873-mal folytatott nemzetközi együttműködésben, magyar tudott maradni.

A Szentkirályi továbbra is magyar

„A Szentkirályi továbbra is magyar egy nagy nemzetközi együttműködésben. Ezt mi, akik egy kis közép-európai nemzet vagyunk, nagyra értékeljük. Úgy, ahogyan a Pepsi-gyártás hazahozatala is nemcsak egy 11 milliárd forintos beruházás, hanem egy fontos érzelmi kérdés, úgy ez nekünk, magyaroknak érzelmi kérdés, hogy a felépített magyar brandek valóban magyar brandek maradjanak” – fogalmazott Szijjártó Péter, aki azt is elmondta, hogy az olasz vállalatok Magyarország tíz legnagyobb beruházói közössége közt vannak, Olaszország a hatodik legfontosabb kereskedelmi partnere Magyarországnak, és tavaly először a negyedik legfontosabb exportpiaca is lett.

A tárcavezető méltatta Bács-Kiskun vármegye gazdasági teljesítményét is, amelynek nyomán a munkanélküliség megfeleződött, az ipari termelés meg megduplázódott. Bár 

a régió az európai autógyártás egyik fellegvára, viszont emellett az élelmiszeripar is egy lehetőség a sokszínűsítésre, amivel élnek is a jelek szerint.

Az elmúlt időszak válságait felidézve fontosnak nevezte a tanulságok levonását, melyek egyike, hogy stratégiai fontosságú kérdés az élelmiszerekkel való önellátás képessége. Hozzátette, hogy az élelmiszeripar hazánkban amúgy is stratégiai ágazat, amelyik több mint 140 ezer embernek ad munkát.

Az élelmiszeripar sok nagy beruházást hozott létre az elmúlt években

Szijjártó Péter elmondta, hogy az utóbbi tíz évben 287 nagy élelmiszeripari beruházás történt hazánkban a kormány támogatásával, összesen mintegy 1400 milliárd forint értékben. Ezek a fejlesztések is hozzájárultak ahhoz, hogy ma egymillióval többen dolgoznak Magyarországon, mint tíz évvel ezelőtt. A beruházások eredményeként pedig az ágazat valóban válságálló lett, így a Covid alatt sem volt ellátási probléma Magyarországon.

A tárcavezető arról is szólt, hogy a szektor adta a hazai exportteljesítmény növelésének egyik fontos pillérét, hiszen a magyarországi gyártás kétszerese a hazai fogyasztásnak nagy általánosságban. Végezetül pedig azt is elmondta, hogy tavaly 

az ágazat termelési értéke 6650 milliárd forint volt, míg a koronavírus-járvány előtt ez 3800 milliárd forint körül alakult.

A Szentkirályi Magyarország Kft. közleményében Alessandro Pasquale, a Mattoni 1873 ügyvezető igazgatója és tulajdonosa hangsúlyozta, Magyarország iránti elkötelezettségük az elmúlt tíz évben folyamatos, eddig mintegy 40 millió eurót fektettek be az országban. Magyarország vonzó célpont a külföldi befektetők számára, a Pepsi-termékek hazai gyártása pedig jól példázza, hogy a magyar ipar képes világszínvonalon teljesíteni.

Az egyebek mellett a térség számos országában a Pepsico termékek gyártója és forgalmazója, a Mattoni 1873 egy évtizede fogott össze Balogh Leventével, és a közös vállalat azóta nagyszabású beruházásaival, minőségi termékeivel, és a folyamatos innovációval biztosítja, hogy a Szentkirályi továbbra is Magyarország egyik vezető élelmiszeripari vállalata legyen.

A Szentkirályi Magyarország Kft. családi kézben lévő élelmiszeripari vállalkozás. A Szentkirályi Magyarországot 2019-ben hozta létre a Mattoni 1873 csoportot (korábban KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályi Ásványvíz alapítója, Balogh Levente, miután a Mattoni 1873 csoport 2018-ban felvásárolta a Pepsi-termékek magyarországi gyártásával és forgalmazásával foglalkozó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. üzleti tevékenységét. A felvásárlást követően a tulajdonosok a Szentkirályi Magyarország vállalati márka alatt integrálták a korábbi Szentkirályi- és magyar Pepsi-operációkat.

Nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Szentkirályi Magyarország Kereskedelmi és Termelő Kft. 2024-ben mintegy 42,3 milliárd forint értékesítési nettó árbevételt ért el az előző évi mintegy 30,6 milliárd forinttal szemben. A társaság adózott eredménye tavaly mintegy 1,6 milliárd forint volt, a 2023. évi mintegy 2,5 milliárd forint után.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.