Nem halogatja tovább a magyar hitelkérelem jóváhagyását az Európai Beruházási Bank – árulta el Lázár János és építési és közlekedési miniszter Facebookra közzétett videója szerint, hiszen Magyarország minden feltételt teljesített.
Ez azt jelenti a tárcavezető szerint, hogy lesz vasútfejlesztés akkor is, ha Brüsszel és a Tisza Párt a feje tetejére áll , hiszen 800 milliárd forint érkezik a magyar vasút fejlesztésére. Hozzátette, hogy ez áthidaló megoldás, hiszen az indulásra kész infrastruktúra- és gördülőállomány beruházásokat fel kellett felfüggeszteni az uniós pénzek jogtalan visszatartása miatt.
Azonban Lázár János ígéretet tett, hogy nem hagyják magukat, és addig is nekiállnak a magyar vasút évtizedes hátrányának ledolgozására, amíg vissza nem szerzik az uniós pénzeket. Azt ugyanis ugyanúgy visszaszerzik, ahogy a vasútfejlesztési hitel elszabotálását is megakadályozták.
A tárcavezető felidézte, hogy Magyarországon jelenleg két vasútfejlesztés zajlik a több százmilliárdos kategóriában, a 800 milliárd forintos Budapest–Belgrád-vasútvonal és a 400 milliárd forintos Déli körvasút, melyeket az Európai Unió folyamatosan igyekezett megakadályozni, most pedig újabb vasútépítéseket lehetetlenítene el.
Ezért próbálták megakadályozni az EBB kétmilliárd eurós hitelét, mely például a Szeged és Kiskunfélegyháza között vasúti pálya megújítását finanszírozza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.