Augusztus 25-én négy hétre bezár a Keleti pályaudvar, hogy utána megújult formában állhasson az utazóközönség rendelkezésére. E négy hét alatt módosul az érintett vonatok menetrendje, a szerelvények átmenetileg nem érkeznek a Keletibe, és nem is indulnak onnan.
A forgalmi szünet számos belföldi és nemzetközi vonatútvonalat érint. A MÁV csoport az utasokat sűrített BKK-járatokkal, buszpótlással, interaktív térképekkel és frissített online menetrendekkel segíti. Ebben szorosan együttműködik a BKK-val: sűrítik a villamosjáratokat, buszpótlást biztosítanak, és megerősített helyszíni jelenléttel segítik az utasokat. A MÁV interaktív térkép aloldalán a főbb kiindulási állomásokra kattintva részletesen láthatók az alternatív eljutási lehetőségek. A térképek kiemelik azokat az átszállási pontokat is, ahonnan HÉV-, a Volán- vagy BKK-járatokkal lehet továbbutazni a célállomás felé. Az oldalon már július végétől elérhetők a főbb menetrendi változások, alternatív útvonaljavaslatok, valamint az ügyfélszolgálati és jegyvásárlási információk.
A menetrendi változásokat és a felújítás részleteit Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója, Kormányos László, a MÁV Személyszállítási Zrt. vezérigazgatója és Szilágyi Tibor, a MÁV Pályaműködtetési Zrt. fejlesztési és beruházási főigazgatója ismertette a helyszínen. A csoport már korábban is adott ki tájékoztatást az érintett négy hétről.
A pályaudvar teljes lezárása során olyan munkákra kerül sor, amelyek csak a vonatforgalom teljes szüneteltetésekor végezhetők el, ilyenkor ugyanis a pályaudvar infrastruktúrája szabadon hozzáférhető. A felújítás 4,4 milliárd forintba kerül, ezt a MÁV a saját forrásából teremti elő. A munka végén a Keleti pályaudvaron javulni fog a berendezések üzembiztonsága, jelentősen csökken majd a meghibásodások, az üzemzavarok száma – ígérte már korábban a társaság. Ezenfelül a vágányokon, a váltókon és a felsővezeték-hálózaton végzendő munka számottevően javítja majd a pályaudvarra érkező és onnan induló vonatok menetrendszerű közlekedését, azaz a pontosságát is. A munkák végeztével – az előírt őszi utószabályozásokat követően – visszaemelik a pályára engedélyezett sebességet. Csökkenni fog a tolatási, kocsirendezési műveletek ideje, így megnő a pályaudvar kapacitása, csökkennek a feltorlódások. A munkát 400-450 szakember végzi.
A rakodás, depózás, a szóródó anyagok szállítása, valamint a nagygépekkel végzett munka a szokottnál zajosabb lehet nappal és éjszaka is. Ennek során:
Az őszre tervezett vágányszabályozásokra éjszakánként kerül sor, nem fogják érinteni a vonatforgalmat.
A tájékoztatás szerint a lezárás idején jelentősen módosul a menetrend
Célszerű, ha az utasok a korlátozás idején a következő helyeken szállnak át: Kőbánya felső, Rákos, Újpest, a Nyugati pályaudvar és Budapest-Kelenföld. Ezekről a pontokról ugyanis az érintett fővárosi járatokkal és a MÁVbuszokkal számos továbbjutási lehetőséget kínál a csoport. Az átszállási pontokon a MÁV csoport munkatársai személyesen segítik a közlekedőket.
Kiemelt átszállópont lesz Kőbánya felső, ahonnan a Puskás Ferenc Stadion metróállomáshoz is csúcsidőben percenként indulnak a MÁVbuszok, valamint csúcsidőben 4 percenként indulnak, de egész nap sűrűbben közlekednek a Blaha Lujza térre közlekedő 37-37A villamosok.
A vonatokat és az alternatív járatokat, azok összehangoltságát, valamint az utasforgalmat is folyamatosan figyelemmel kísérik a MÁV munkatársai, így a forgalmi rendeket, menetrendeket ez alapján módosíthatják.
A Keleti pályaudvar földszintjén csak a kormányablak és a rendőrség üzemel a csarnokban végzett munkálatok miatt. A belföldi és a nemzetközi jegyértékesítés és az ügyfélszolgálat az Utascentrumban lesz, és az aluljárószint felől közelíthető meg a már kiépített biztonságos, fedett folyosón keresztül. Elérhető marad minden jelenlegi Utascentrum-szolgáltatás, így a csoportos utazások szervezése és a jegyátvétel is biztosított lesz.
Viszont a jegykiadó automaták és a 9. vágány melletti Prémium váró (Premium Lounge), valamint a csomagmegőrző automaták e négy héten át nem lesznek elérhetők.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.