Idén ünnepli hetvenedik születésnapját a magyar vasútvonalakon az egyik ikonikus mozdony. A Szergej sorozat első normál nyomtávú példányával a MÁV büszkélkedhet. Az évforduló alkalmából az 1965-ben állományba vett M62 001-es Szergej külső és belső felújításon esett át a vasúttársaságnál – számolt be róla az UUUUU vonatkedvelő oldal.
Cikkük szerint az igazán komoly attrakció nem csupán felújítást, hanem átalakítást is jelent, mivel a záhonyi és a dombóvári fűtőház szakemberei a gyári állapotok visszaállítását tűzték ki célul. Ennek keretében
Az első Szergej legutóbb Dombóváron kapott B-vizsgát, tíz évvel ezelőtt. A motorikus felújítás mellett akkor a bajszos színtervét is levetette a mozdony és megkapta a gyári, bordó fényezését. Ezután többi társához hasonlóan beállt a napi munkába és a retró hétvégéken kívül tehervonatok élén dolgozott, kezdetben Dombóváron majd Szolnokon.
Az orosz–ukrán háború kitörése után a földi áruszállítási igények megnövekedésével az 1-es is Záhonyba került, ahol a festését jócskán kikezdte a helyi munka. Főleg az eperjeskei átállítós és tartalék szolgálatok viselték meg; az érc- és szénpor erősen kikezdte az impozáns mozdony festését. Később rövid időre félre is állították, majd tavaly már felröppentek az első hírek, hogy talán a közelgő évforduló alkalmából visszaállhat az 1-es eredeti fénye.
A portál szerint a MÁV háza táján tapasztalható viharfelhők közepette jelentős eredmény, hogy pénz és akarat is volt arra, hogy ez a mozdony ne egy garázsban porosodjon, hanem méltó módon ünnepelhessék meg ennek a legendás sorozatnak az évfordulóját.
Kiemelték, hogy aki szeretne a géppel találkozni, hamarosan megteheti: a mozdony szeptember 27–28-án a Vasúttörténeti Parkban rendezett Szergej-találkozón is jelen lesz. Ezt követően október 11-én a Viharsarokba közlekedő különvonatot fogja továbbítani.
Jelenős beruházásokra, fejlesztésekre tett ígéretet Lázár János a Facebookon. Az építési és közlekedési miniszter szerint 2030-ig, azaz az elkövetkező öt évben a MÁV személyszállítási kapacitása megújul. Öt év múlva tehát a MÁV személyszállítási flottájának fele új járművekből áll majd. Tekintve, hogy az egykori vasúttársaságba integrálták a Volánokat is, buszbeszerzések is várhatóak. Ugyanakkor – ha csak a vasutat nézzük –, akkor is jelentős beszerzések következnek.
Lázár János a napokban ennek alátámasztására azt mondta, a következő években folytatódik a flottabővítés, a vasúti személyszállítási kapacitásban az ülőhelyek száma 130 ezerről 160 ezerre, a menetrendszerűség 85-88 százalékra emelkedhet, a buszok átlagos életkora 8 évre csökken.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.