BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Külföldi lapszemle

Financial Times

A múlt hónap eseményei miatt Argentína közelebb sodródott annak az árfolyamrendszernek a megváltoztatásához, amelyben a pezót a dollárhoz és a pénzmennyiséget a valutatartalékhoz mereven kötik. A gazdaság négy éve tartó recessziója még súlyosabb lett. Az IMF 8 milliárdos csomagja nem állította helyre a bizalmat. A befektetők láthatólag valószínűnek tartják, hogy Argentína nem tudja kifizetni esedékes adósságszolgálatát. A kormány mozgástere a vasárnapi parlamenti választások után sem bővül. A pezó leértékelése igen drága volna, a dollárosítás elterjedtsége miatt csődök láncolatát indítaná el, s mivel az ország adósságának 92 százaléka dollárra szól, növelné az adósságterhet. A pezó helyett a dollár bevezetése kisebb károkat okozna. De nem volna ingyen, még szorosabb pénzügyi fegyelmet követelne.

Budapest Business Journal

Menő imázs, vonzó logó, csinos csomagolás és erős márka nélkül nehéz fogyasztási javakat eladni, függetlenül a tényleges minőségtől és tartalomtól. A szolgáltatásoknál "teljes megoldás egy helyen, egyszerre" a legújabb irányzat. A mindig újító Fidesz láthatólag az üzleti életet utánozza a tömegek megnyerésére. A végső cél mindkét esetben azonos: a piaci részesedés. A Fidesz, akárcsak egy mosóporgyáros, a népet azzal akarja megnyerni, hogy csoportosítja termékeit, és vonzó nevet ad nekik. Láttunk "szervezett bűnözés elleni harc" csomagot és másokat. A szocialista párt csak egy ilyen márkát állított elő, amikor hatalmon volt, a Bokros-csomagot. A Fidesz barátságosabb, talán sikeresebb nevet választott a gazdaság erősítésére szolgáló csomagjához: a Széchenyi-tervet. Volt egy másik csomag is, az infrastruktúra javításáé, a Baross-terv, de ez hamar szertefoszlott. A márkák fő előnye, hogy értéküket növelni lehet, ha a helyzet ezt követeli. Így, amikor a globális recesszió veszélye megjelent, a Fidesz-kormány Széchenyi-plusszal egészítette ki a Széchenyit. Míg ezek a "termékek" jó osztályzatot kaphatnak a csomagolásra, a tartalmuk távolról sem "klinikai vizsgálatokkal igazolt". A vonzónak tűnő márkák ragyogása hamar eltűnhet, ha megmutatkoznak a mellékhatások, vagy a hatás hiánya derül ki. Ha a márkaépítés folytatódik, megláthatjuk a következőt, talán "Fékezett Hatású Bokros" lesz a neve.

Handelsblatt

Az idei év első felében majdnem 20 százalékkal nőtt a csődök száma Németországban. A gazdasági klíma enyhe romlása, például a kamatemelés különösen a közepes méretű vállalatokra életveszélyes. Ördögi kör alakul ki, mert a csődök sokasodása rontja az üzleti légkört. A panaszkodás ilyenkor nem segít, nagyobb üzemgazdasági fegyelemre van szükség. A tavalyi tőzsdei fellendülés idején erről az eszközről majdnem elfelejtkeztek. Különösen aggasztó a német vállalatok sajáttőke-arányának alakulása. A legutóbbi tíz évben a tőzsdén jegyzett cégeknél ez az arány jóval 20 százalék alá csökkent. A mérlegösszeg nagy része gyakran szellemi javakból, licencekből vagy goodwillből áll. Ennek következtében a vállalat nettó likviditása drámaian csökken. A vállalat tehetetlenül áll a forgalom váratlan visszaesésével szemben, pedig vannak eszközök, amelyekkel bizonyos körülmények között javítani lehet a helyzeten. Például segít a követelések hatékony behajtása, vagy az, hogy a házi bank helyett kölcsönkötvényt bocsátanak ki, vagy tőkét emelnek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.