Minden Volán-társaság veszteséges lesz az idén
A 23 társaság 118–816 millió forint közötti tőkejuttatásban részesült, összesen nyolcmilliárd forintot kaptak e cégek. A tőkeemelés amolyan ideiglenes problémakezelésként fogható fel, mivel a vagyontanács kezében nincs ennél több eszköz ezen állami tulajdonú társaságok helyzetének rendezésére. A gondok ugyanis strukturálisak.
Az alapvető probléma a tevékenységfinanszírozás rendezetlensége, ezt pedig egy tőkeemelés nem oldja meg – mutat rá Saslics Elemér, a Volán Egyesülés vezérigazgatója. Hozzátette: a tőkeemelés ráadásul nem állítja meg a buszpark elöregedését sem, csupán kismértékben lassítja azt. Figyelembe véve, hogy egy busz átlagos ára mintegy ötvenmillió forint, jól látható, hogy megközelítőleg 160 buszra futja ebből a tőkeemelésből, ugyanakkor a Volán-társaságoknál évi hatszáz busz cseréjére lenne szükség, hogy a járműpark elöregedése megállítható legyen. Ehhez a bevételi ágon évente 25-30 milliárd forint többletre lenne szükség. Csak így alakulhat ki a gazdálkodás egyensúlya a Volán-cégeknél, a bevételek rendezésével ugyanis rendszerszinten lehetne kezelni a problémát – hívja fel a figyelmet Saslics Elemér.
További részletek itt olvashatók.


