A borok kétharmadát nem palackos kiszerelésben isszuk
E mennyiség kétharmada folyó borként, egyharmada pedig palackos (üveges) kiszerelésekben kerül a fogyasztókhoz különféle csatornákon. A bor kiválasztása során nagyon gyakran az ár és a könnyű beszerezhetőség játssza a meghatározó szerepet. Így egyre többen vásárolnak import borokat a hipermarketekben, de a borvásárlás szempontjából előtérbe kerültek a diszkontok is, ahol ma még elsősorban hazai borokat veszünk.
A tanulmány szerint a borfogyasztók többsége nehezen vállalkozik új ízek megismerésére, ehelyett a régi jól bevált márkákat választja a jól ismert borvidékekről (Eger, Tokaj, Villány). Ez különösen igaz abban az esetben, amikor ajándékot keres a fogyasztó. Ha saját magának vásárol, feleslegesnek tartja a külsőségeket, ilyenkor megfelelő számára egy olcsóbb kategóriás bor is.
Nehezen válik meg a már jól bevált szokásaitól, nehezen változtat a fogyasztási alkalmakon, ráadásul a hazai kultúra (most már a törvényi szabályozás is a zéró toleranciával) nehezen engedi meg a napközbeni, akár egy pohárnyi bor elfogyasztását is. Így marad a borfogyasztás estére vagy vasárnap délre, de legfőképp az ünnepekre (a lakosság 57 százaléka ünnepek alkalmával fogyaszt bort).