Világgazdaság

Már az oroszok sem vesznek Ladát

A csődhelyzet elkerülése érdekében 26 milliárd rubeles (747 millió dollár) sürgős állami támogatásra van szüksége az AvtoVAZ-nak - jelentette be a legnagyobb orosz autógyártó vállalat vezérigazgatója, Borisz Aljosin.

A pénz elsősorban arra kell, hogy a 44 milliárd rubel értékű (1,3 milliárd dollár) beszállítói és hitelezői tartozásának egy részét kiválthassa a cég.

A Lada autókat gyártó vállalat gondjait tetézi, hogy 90 ezer eladatlan
gépkocsija hiába várja a vevőket azt követően, hogy az első két hónapban 37 százalékkal kevesebb, mindössez 58 454 gépkocsit adott el. Emiatt a vezetőség  úgy döntött, hogy 36 százalékkal 590 ezerre csökkenti az idei termelési tervét. A tavaly még 920 ezer kocsit gyártó AvtoVAZ vezetője úgy látja, ebben az évben akár 40-50 százalékkal is szűkülhet az orosz piac. Amíg decemberben még 210 ezer, addig januárban 117 ezer, a múlt hónapban pedig 135 ezer új gépkocsi talált gazdára Oroszországban.

A legkelendőbb márkák Oroszországban

Jan.–febr. Változás (%)

Lada 58 454 –37,0

Chevrolet 20 881 –41,0

Ford 18 449 –22,0

Hyundai 15 139 –49,0

Toyota 13 849 –37,0

Nissan 13 615 –37,0

Renault 8 718 –39,0

Mazda 8 408 –11,0

Kia 8 311 –37,0

Opel 8 055 –39,0

Jan.–febr. Változás (%)

Lada 58 454 –37,0

Chevrolet 20 881 –41,0

Ford 18 449 –22,0

Hyundai 15 139 –49,0

Toyota 13 849 –37,0

Nissan 13 615 –37,0

Renault 8 718 –39,0

Mazda 8 408 –11,0

Kia 8 311 –37,0

Opel 8 055 –39,0 -->

segélyGyurcsány Ferenc Pénzügyi és gazdasági válság Zsiguli gazdasági válság OTP A szerkesztő ajánlja IMF autógyártás Oroszország Gyurcsány Ferenc lemondott Gyurcsány Ferenc Részvénypiacok MSZP-ügyek Federal Reserve - Fed Lada Mol Angela Merkel Gazprom Barack Obama