Milyen a magyarországi villamos energia ellátás? Szavazzon!
A magyarországi villamos energia ellátás megbízhatósága és minősége javul, de kisebb mértékben mint 2000 és 2007 között - közölte a Magyar Energia Hivatal a minimális minőségi követelményekről és az elvárt színvonalról végzett vizsgálat eredményét kedden az MTI-vel.
A hivatal eljárást indított az E.ON Észak-dunántúli Áramszolgáltató Zrt., új nevén E.ON Észak-dunántúli Áramhálózati Zrt. ellen.
A társaság szolgáltatási területén az áramkimaradások átlagos időtartama több mint 30,6 százalékkal rosszabb az országos átlagnál - olvasható a közleményben.
Mint ismert, január 28-tól a hóesés miatt mintegy százhúsz településen több napig nem volt áramszolgáltatás. Az E.ON tájékoztatása szerint az áramkimaradás 50 ezer ügyfelet érintett.
Az ügyben a Magyar Energia Hivatal vizsgálódott.
Az E.ON vis maiorra hivatkozva akkor azt közölte: nem téríti meg a lakossági károkat. A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége viszont kötbért fizettetne a céggel.
A cég később, április elsején közölte: méltányossági alapon az elosztói díjból utólagos engedményt nyújt azon ügyfeleinek, akik hosszabb ideig maradtak áram nélkül a 2009. január 27. és 2009. február 2. között bekövetkezett üzemzavarok során Vas, Zala és Somogy megye egyes részein.