Európában jelenleg 40 százalékos az autóipar kapacitásfeleslege, még az elmúlt hónapokban 13 uniós tagországban időlegesen bevezetett állami autócsere-programok ellenére is – derül ki a Concorde Értékpapír Zrt. frissen ismertetett elemzéséből. Pedig a gyártók egy része a támogatási programokat nem elsősorban készletei leépítésére használta, hanem felpörgette a már korábban visszafogott termelést. Így a roncsautóprogramokból komolyan profitáltak a tömegmárkák gyártói, és augusztusban is jelentősen növelték eladásaikat a válság előtti hasonló időszakhoz képest – áll az anyagban.
Oroszország eddig nem élénkítette mesterségesen autópiacát, noha az iparág képviselői immáron öt hónapja szorgalmazzák, éppen azóta, hogy a havi értékesítési szint nem éri el az egy évvel korábbi felét. Hírek szerint az ősz folyamán a kormány mégis beindítja a programot, és 200 ezer autóvásárlónak 50 ezer rubeles (1130 euró) támogatást ad, ha lecseréli minimum 10 éves autóját. A program legnagyobb nyertese az olcsó modelleket előállító és jelenleg is piacvezető AvtoVAZ lehet.
A Concorde Értékpapír Zrt. elemzője, Nagy Viktor úgy látja, hogy a következő években a termelés és az értékesítés súlypontja egyaránt Ázsia és Dél-Amerika felé tolódhat el. Úgy látja ugyanakkor, hogy az átmenet nem lesz könnyű Észak-Amerikában és Nyugat-Európában, ahol a termelőkapacitás csökkenése várható. A közelmúltban jelentette be a Kínában piacvezető Volkswagen, hogy 2011-ig mintegy 4 milliárd eurót fordít helyi gyártókapacitásai bővítésére, hogy ki tudja elégíteni a jelentősen emelkedő keresletet. DK
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.