Világgazdaság

Íme, a világ legértékesebb márkái

Az Interbrand ebben az évben is összeállította a világ legértékesebb márkáinak listáját. A top tíz összetétele nem változott sokat, de a fogyasztók az összes céget a bizalom megvonásával büntették a gazdasági válságért.

Az Interbrand tíz éve méri a márkák értékét a vállalatok egy éves teljesítménye alapján és ez alatt az időszak alatt most először esett a top 100-ba kerülő márkák értéke. Az első két hely sorsa változatlan maradt, eszerint a két legértékesebb márka a Coca-Cola és az IBM.

A top öt összes többi helyezettje veszített értékéből tavalyhoz képest. A Microsoft 4 százalékos visszaeséssel a harmadik, a General Electric pedig 10 százalékos mínusszal a negyedik. A Nokia 3 százalékos visszacsúszással az ötödik helyet érte el – jelenti az AP.

Az autógyártók közül is többek helyzete romlott: a Toyota a hatodikról a nyolcadik helyre csúszott vissza, a BMW két helyet veszített. Tartotta 49. pozícióját a Ford és két helyett javított a Honda, amely így jelenleg a tizennyolcadik.

Nem meglepő, hogy a pénzügyi cégekre igen rossz hatással volt az elmúlt év, a legnagyobb zuhanást az olyan cégek élték meg, mint az American Express, amely 15.-ról 22. lett. Az HSBC a 27.-ről 32. helyre esett vissza. A Citi a legutóbbi 19. helyről a 36.-ra csúszott, az UBS pedig a tavaly 41. helyett most kénytelen a 71. hellyel megelégedni.

A leggyorsabb növekedést ismét a Google könyvelhette el, 25 százalékos értékemelkedéssel a keresőóriás a 10.-től mostanra a 7. helyre ugrott.

lista Interbrand top 100 legértékesebb márka