BUX 42,978.09
-1.10%
BUMIX 3,930.18
-0.67%
CETOP20 1,992.73
-1.02%
OTP 10,295
-1.62%
KPACK 3,100
0.00%
0.00%
+4.87%
+0.84%
-0.70%
ZWACK 17,450
+2.35%
0.00%
ANY 1,600
0.00%
RABA 1,165
-0.43%
+4.04%
+1.95%
-3.85%
0.00%
OPUS 186.6
-1.69%
-0.41%
-0.37%
0.00%
-3.72%
OTT1 149.2
0.00%
-2.87%
MOL 2,872
+1.06%
DELTA 39.85
+1.92%
ALTEO 2,380
+0.85%
0.00%
-1.98%
EHEP 1,780
+0.56%
-7.64%
+0.13%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
-3.28%
0.00%
0.00%
SunDell 41,600
0.00%
+0.93%
+0.76%
+0.35%
0.00%
-0.31%
NUTEX 11.65
-6.80%
GOPD 12,000
-5.51%
OXOTH 3,740
+7.78%
0.00%
NAP 1,210
0.00%
0.00%
+8.74%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

Többmilliárdos év végi üzlet virslieladásból

Az év végén adják el a hazai éves virslikínálat közel egyötödét – állítja a Nielsen. A piackutató vállalat legutóbbi kimutatásai szerint tavaly november–decemberben közel 5 milliárd forintos üzletet hozott a kiskereskedelemnek az akkor eladott mintegy 5 ezer tonna húskészítmény. Éves öszszevetésben 2008 novembere és 2009 októbere között a virslieladásból 27 milliárd forint bevétele származott a kereskedelemnek, 9 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az ünnepi szezonban némileg olcsóbb az önkiszolgálással eladott virsli.

Ennek egyik oka, hogy ilyenkor megnövekszik a kereskedelmi láncok saját márkás termékei iránti kereslet. Ez a forma viszi el a virsli kiskereskedelmi forgalmának ma már több mint háromnegyedét, mind értékben, mind mennyiségben. Az ünnepi időszakban megugrik a hipermarketek forgalma, részarányuk tavaly november–decemberben 41 százalékra emelkedett. A szupermarketek és a diszkontok részesedése 38 százalék körül alakult a múlt év végi ünnepek alatt. VG

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek