Világgazdaság

Többmilliárdos év végi üzlet virslieladásból

Az év végén adják el a hazai éves virslikínálat közel egyötödét – állítja a Nielsen. A piackutató vállalat legutóbbi kimutatásai szerint tavaly november–decemberben közel 5 milliárd forintos üzletet hozott a kiskereskedelemnek az akkor eladott mintegy 5 ezer tonna húskészítmény. Éves öszszevetésben 2008 novembere és 2009 októbere között a virslieladásból 27 milliárd forint bevétele származott a kereskedelemnek, 9 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Az ünnepi szezonban némileg olcsóbb az önkiszolgálással eladott virsli.

Ennek egyik oka, hogy ilyenkor megnövekszik a kereskedelmi láncok saját márkás termékei iránti kereslet. Ez a forma viszi el a virsli kiskereskedelmi forgalmának ma már több mint háromnegyedét, mind értékben, mind mennyiségben. Az ünnepi időszakban megugrik a hipermarketek forgalma, részarányuk tavaly november–decemberben 41 százalékra emelkedett. A szupermarketek és a diszkontok részesedése 38 százalék körül alakult a múlt év végi ünnepek alatt. VG

Erste Bank Hungary Danubius Hotels Nyrt.