Határokat feszeget a Heineken Hungária és a Krétakör
A kezdeményezés ötletgazdája, a Heineken Hungária Zrt. számára az elmúlt esztendőben folytatott preventív munka legfontosabb tanulsága az volt, hogy a leginkább veszélyeztetett fiatalfelnőtt kör megszólítása csak a számukra releváns platformokon, az általuk ismert formanyelven, illetve hiteles, a probléma iránt érzékenységet mutató partnerekkel lehetséges. A Schilling Árpád vezette Krétakör olyan professzionális alkotóműhely és produkciós iroda, amely a társadalomtudományok bevonásával hoz létre közösségi eseményeket. Az így létrejövő produktumok a megszokott keretek lebontásával, a műfajok újraértelmezésével merőben újszerű, konfrontatív módon kommunikálnak a befogadóval. A közös cél pedig, amit a projekt együttműködő partnerei, a Heineken Hungária Zrt., a Krétakör és a Sziget Kft. megfogalmaztak, nem kevesebb, mint hogy megpróbálják formálni a mértéktelen alkoholfogyasztás tekintetében leginkább veszélyeztetett kör szemléletét és gondolkodásmódját abba az irányba, hogy képesek legyenek az önálló, tudatos, felelősségteljes döntésekre és gondolkodásra.
A 2010-es nyári fesztiválok apropóján megújuló program keretében a Krétakör Fancsikai Péter rendezésében egy figyelemfelkeltő kisfilmet és egy animációt készített, melyek az EIKKA (Európai Ifjúsági Kutató-, Szervezetfejlesztő és Kommunikációs Központ) múlt évi kutatási eredményeit dolgozták fel. Ezt követően a Krétakör alkotóközössége a Heineken Hungária Zrt. által támogatott fesztiválokra (Soproni VOLT és Heineken Balaton Sound) utazott, hogy helyszíni performanszok előadásával gondolkoztassa el a fesztiválozókat a társas befolyásolás és a mértéktelen alkoholfogyasztás kapcsán felmerülő kérdésekről. Az ezekről készülő felvételek az eddig elkészült alkotásokkal együtt még július folyamán felkerülnek a www.holahatar.hu weboldalra, illetve az ismert videómegosztókra.


