BUX 39,234.2
-5.50%
BUMIX 3,852.63
-1.33%
CETOP20 1,952.57
-0.70%
OTP 9,010
-8.17%
KPACK 3,100
0.00%
-0.91%
-4.35%
+0.85%
-4.00%
ZWACK 17,400
-1.42%
-1.96%
ANY 1,610
-1.23%
RABA 1,165
+0.43%
-1.79%
-4.44%
-1.33%
-2.27%
+2.19%
-2.73%
-1.50%
0.00%
+1.03%
OTT1 149.2
0.00%
-1.95%
MOL 2,504
-9.14%
+1.69%
ALTEO 2,200
-5.98%
0.00%
-3.02%
EHEP 1,595
-5.62%
-0.67%
-3.80%
MKB 1,972
0.00%
0.00%
+1.59%
0.00%
0.00%
SunDell 42,000
0.00%
+0.48%
-1.90%
-3.60%
-2.60%
-1.27%
-2.75%
GOPD 12,000
0.00%
OXOTH 3,370
-9.89%
+2.10%
NAP 1,206
0.00%
-15.15%
0.00%
Forrás
RND Solutions
Világgazdaság

650 milliárd forintunk van vasútfejlesztésre

Túl lassan haladnak az uniós közlekedési folyosó fejlesztési beruházások, részben forrás problémák miatt.

Az európai közlekedési folyosók fejlesztését célzó, úgynevezett Ten-T projektek a várttól elmaradó ütemben fejlődnek, többek közt ezen program felülvizsgálatakerül terítékre az uniós közlekedési miniszterek és államtitkárok jövő hétfői és keddi, gödöllői tanácskozásán.

Völner Pál szakállamtitkár tájékoztatása szerint az elmaradások fő oka a forráshiány. 2007-13 között a Ten-T alapban 8 milliárd euró áll rendelkezésre, a kohéziós alapban pedig 43 milliárd. Felmerült, hogy meg kellene különböztetni egy úgynevezett maghálózatot és egy átfogó hálózatot, s ehhez kellene igazítani a finanszírozást.

Bár a felülvizsgálatkor érvényesíteni kell a tagállami érdekeket is, a gödöllői rendezvényen levezető elnökként Magyarország saját érdekek mellett nem kíván kiálllni. "Elsősorban konszenzusos megállapodásra törekszünk, nem szabad szembeállítani a verseny és a kohéziós érdekeket" - válaszolt a Világgazdaságnak Völner Pál a most folyó háttérbeszélgtésen.

Magyarországnak 2015-ig 650 milliárd forint áll vasútfejlesztésre rendelkezésére. Egy kilométernyi vasútpálya megépítése a biztonsági ráfordítások nélkül körülbelül egymilliárd forint.


További részletek a holnapi Világgazdaságban

Értesüljön a gazdasági hírekről első kézből! Iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kapcsolódó cikkek