A Ferrari nem hisz az elektromos autókban
"Nem érzem úgy, hogy az elektromos autók fontos lépést jelentenének a környezetszennyezés és a szén-dioxid-kibocsátás visszaszorításának terén" - mondta Luca di Montezemolo, akinek szavai minden bizonnyal óriási felháborodást fognak kelteni a környezetvédők és az elektromos autók hívőinek körében.
A Ferrari azonban elektromos autók helyett inkább más alternatívában gondolkozik: "Egy hibrid autón dolgozunk nagyon, nagyon keményen. Ez lehet a jövő és reményeink szerint néhány éven a nagyközönség is láthatja."
Bár a teljesen elektromos hajtású autók technológiájának befogadása lassan halad, az utóbbi években az autóipar óriási összegeket áldozott a projektekre. A Nissan Leaf volt az egyik első jármű, mely sorozatgyártásra került, de már a BMW is bejelentette, hogy az elektromos autókra specializálódott műhelye hamarosan előáll egy kisautó (az i3) és egy hibrid sportautó (az i8) terveivel.
Montezemolo ugyan elutasítja a teljesen elektromos hajtású autókat, a cég nagyon is kész felkarolni olyan technológiákat, melyek az autóit hatékonyabbá tennék. "A Ferrarik üzemanyagfogyasztása 30 százalékkal javult, és a Forma-1-ből ismert Kers-technológiát (mely a fékezéskor keletkező energiát elektromos áram formájában raktározza majd forgatja vissza a hajtásba) is hamarosan beépítjük az autóinkba."